دهه کرامت؛ فرصتی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)
کد خبر: 3729816
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

دهه کرامت؛ فرصتی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)

گروه فرهنگی- مدیر آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای احيای ارزش‌های دینی و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

دهه کرامت؛ فرصتی برای ترویج معارف اهل بیت(ع)

علیرضا وفایی در گفت وگو با ایکنا از از البرز، اظهارکرد: دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و با میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج پایان می‌یابد یادآور تحول آفرینی و عزم و قاطعیت بانوان والامقام جهان اسلام در حمایت از جایگاه دین و ایفای نقشی ماندگار در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی است.
وی، اين دهه را يادآور مفاهيم بلند و سازنده دينی دانست و افزود: آحاد جامعه در اين دهه با الگو گرفتن از سيره ائمه اطهار(ع) در راستای رشد و تعالی فرهنگ غنی اسلامی بايد تلاش بيشتری کنند.
این مسئول، دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و يادآور شد: در ايام پربرکت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) خاتمه می‌يابد به راحتی می‌توان حال و هوای معنوی و عطر دل‌انگيز امام رضا(ع) را استشمام کرد.
وفایی با بيان اينکه بايد از فرصت معنوی دهه کرامت برای احيای مفاهيم بلند معرفتی و دينی بهره گيريم، تصريح کرد: متأسفانه برخی مفاهيم ارزشمند دينی و اخلاقي در حاشيه قرار گرفته‌اند.
مدیر آستان مقدس امامزاده محمد(ع) کرج بر ضرورت بهره‏گيری از سيره ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی تأکيد کرد و متذکر شد: اين دهه فرصت مناسبی برای تقويت سه ويژگی معرفت و شناخت ائمه، تقويت محبت و تمرين کريم بودن است.
وی در پایان از برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر درآستان این امامزاده خبرداد و گفت: این جشن 24 تیرماه، ساعت 19 با مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت کربلایی «علی علی اکبری» و سید «صادق موسویان« برگزار خواهد شد که در این ساعت حرم فقظ مختص بانوان است.
انتهای پیام./

captcha