اخذ عوارض کسب توسط شهرداری؛ ترمزی برای تولید کننده
کد خبر: 3729864
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

اخذ عوارض کسب توسط شهرداری؛ ترمزی برای تولید کننده

عباس حاج ابن علی، رییس اتاق اصناف شهرری اظهار کرد: در راستای حمایت از مردم و کسبه محترم شهرری و جلوگیری از ترافیک و اتلاف وقت ساکنین این شهر، طرح تجمیع کل اتحادیه های شهرری را ،زیر نظر اتاق اصناف کلید زدیم .

به گزارش ایکنا، بانک برتر نوشت: وی در خصوص طرح تجمیع اتحادیه های شهرری گفت:دو سال است که عهده دار مسئولیت اتاق اصناف شهرستان ری را دارم. به فضل خدا توفیقی حاصل شد که توانستیم 2200 متر زمین و 1800 متر بنا ساختمانی را خریداری کردیم، که برای اولین بار در کشور کل اتحادیه های شهرستان ری را در یک محل اسکان دهیم.یک شاخه از دارایی ،یک شاخه اماکن،بهداشت،بانک، سالن اجتماعات و...در این مکان گردآوری شده است. انشالا وبه لطف خدا این سالن تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.امیدواریم کاری که انجام می دهیم در شان و منزلت شهرستان ری باشد.شهرری دارای پیشینه ای قوی و با فرهنگی بالا و در خور است . سعی ما بر این بود که اتاق اصناف خوب و پویایی در خور شان و ابهت شهرری ارائه دهیم.انشالا در روز یکشنبه مورخ 25 تیرماه با حضور مسئولین محترم (فرمانداری،استانداری،اعضای شورای شهرونمایندگان مجلس...)مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید اصناف انجام می شود.
حاج ابن علی در ادامه افزود:هدف از تجمیع اتاق اصناف ،حل مشکلات مردم محترم شهرری است وحدالامکان تا جایی که بتوانیم از معضل ترافیکی جلوگیری کنیم. معتقد بودیم با وجود اتوماسیون بودن سازمان ،زمانی که ارباب رجوع به اتاق اصناف شهر خود رجوع می کند ،بتواند همه کارهایش را در همین مکان به سرانجام برساند.به همین دلیل کل اتحادیه های شهرری برای اولین بار در کشور زیر نظر اصناف و در یک مکان تجمیع می شوند.
در برپایی این پروژه عظیم اتحادیه ها و مسئولین شهر با ما همکاری خوبی داشتند و به یاری خدا توانستیم این کار را انجام دهیم.
تمام بودجه ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده را اتحادیه ها تقبل کردند .
مهمترین موانع تولید یر سر راه بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان شهرری چیست؟
مهمترین مشکل اصناف شهرری و تولیدکنندگان تهیه مواد اولیه است، که این مواد اولیه از بورس و با قیمت های بالا تهیه می شود.معضل بعدی%9 ارزش افزوده است که از تولیدکنندگان مناطق محروم گرفته نمی شود.و این باعث ایجاد بازار های دلالی در تهران شده است و برای تولیدکننده ها مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.

اخذ عوارض کسب توسط شهرداری؛ ترمزی برای تولید کننده
طبق قانون ماده 5052 کسانیکه ارزش افزوده می دهند نباید عوارض کسب پرداخت کنند. ولی متاسفانه شهرداری از تولید کننده این عوارض را می گیرد و طبق گفته خودشان این عوارض در شهرداری مصوب شده است.البته ما به کمک فرماندار شهرستان ری در تلاش هستیم که از پرداخت این عوارض ممانعت به عمل آورده و قدمی مثبت در راستای حمایت از تولیدکننده برداریم.
در حال حاضر این ارزش افزوده مانعی برای تولید است ومتاسفانه شهرداری ها هم با تولیدکننده تعامل کمی دارند.وقتی در این برهه از زمان یک کارگاه تولیدی می تواند 100 یا 200 کارگر را مشغول به کار کند و اشتغالزایی نماید ،الزام شهرداری برای گرفتن عوارض کسب و ارزش افزوده چیست؟
مشکل تولیدکننده نقدینگی و نداشتن پول نقد است، و تولیدی ها به همین دلیل تعطیل می شوند، چه الزامی برای اخذ این عوارض توسط شهرداری هاست؟
دولت باید نظارتی کامل بر روی تولیدکنندگان داشته باشد ومشکل نقدینگی این بنگاه های اقتصادی را با تزریق نقدینگی حل کند، تا این عزیزان بتوانند به فعالیت اقتصادی و تولیدی خود ادامه دهند.
متاسفانه در رابطه با حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم (ره)سفارش شده باید ارگان های دولتی از تولید کننده های داخلی حمایت کنند تا بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم. با ثبات قیمت ارز وجلوگیری از صادرات مواد خام می توان راحتتر مواد اولیه تهیه و تولید را به رونق انداخت. تعاملات خوبی با فرمانداری،دادگستری ،مسئولین شهرری ،اداره اطلاعات و اداره دارایی...داریم و هر زمان به مشکل برخورد کردیم این عزیزان راهگشای ما بودند.تنها مشکلی که اصناف دارند، عوارض کسب است که شهرداری ها از کسبه و اتحادیه ها به بهانه کمبود بودجه اخذ می کنند.در این رابطه با فرمانداری ودادستان شهرری وکل روسای شهرداری ها نشستی برگزار کردیم.تبادل نظری شده و امیدواریم که به نتیجه برسد. نامه ای از معاون وزیر گرفتیم که طبق آن نامه و قانون ، عوارض کسب به شهرداری ها تعلق نمی گیرد.
ما از وزارت کشور، استانداری و فرمانداری محترم تقاضا می کنیم که موانع برسر تولید را برداشته واز بنگاه های اقتصادی حمایت کنند تا بازاردلالی ها رونق نگیرد.

captcha