ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در تقویت اقتصادی فارس مورد بهره‌برداری قرار گیرد
کد خبر: 3729950
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
كرم‌پور:

ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در تقویت اقتصادی فارس مورد بهره‌برداری قرار گیرد

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی فارس در راستای تقویت اقتصادی استان و بهبود وضعیت اشتغال تأکید کرد.

ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در تقویت اقتصادی فارس مورد بهره‌برداری قرار گیرد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس، كوروش كرم‌پور، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی طی سال‌های گذشته اقدامات شاخصی را در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال انجام داده است.
وی گفت: امروز کشاورزی و مصرف بهینه‌ آب از مسائل اولویت‌دار در کشور و استان فارس محسوب می‌شود و جهاددانشگاهی در این ابعاد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
کرمپور ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی صنایع تبدیلی، گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت جهاددانشگاهی خصوصاً در حوزه‌ گیاهان دارویی بهره‌ مناسب را ببریم.
نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی فارس در راستای تقویت اقتصادی استان و بهبود وضعیت اشتغال تأکید کرد.
براساس این گزارش، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های این نهاد دانشگاهی، گفت: امروز خشکسالی و تغییرات اقلیمی به موضوعی محوری در استان فارس تبدیل شده است.
وی با یادآوری اینکه آسیب‌های خشکسالی و کم‌آبی دامنه‌ای وسیع را در بر گرفته و پیامدهای بسیاری داشته و خواهد داشت، گفت: کشاورزان به نوعی بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.
بابایی با اشاره به لزوم یافتن راهکارهای اجرایی برای کاستن از آسیب‌ها و تهدیدات خشکسالی و کم‌آبی، گفت: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دانش موجود و تکنولوژی روز امکان اجرای طرح‌های مختلفی را دارد.
بابایی به ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف فارس اشاره كرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود در استان فارس، شهر میمند بیشترین میزان تولید گل محمدی را در سطح کشور دارد و می‌توان با فراهم کردن بستر فرآوری این گیاه، ضمن بهره‌وری مناسب‌تر زمینه‌ای برای اشتغال و جلوگیری از خام فروشی را فراهم کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس، استان فارس را دارای ویژگی‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه‌ صنایع تبدیلی در حوزه‌ محصولات باغی و زراعی دانست و گفت: می‌توان با استفاده مناسب از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، در صورت حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، بسترهایی را برای بهبود وضعیت اشتغال خصوصا در حوزه‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کرد.
بابایی گفت: جهاد دانشگاهی استان فارس قصد دارد که خط تولید عصاره‌ گل‌های محمدی و فرآوری گیاهان دارویی را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و توان علمی موجود راه‌اندازی کند.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: هدف نهایی از طرح این ایده استفاده از ظرفیت مغفول مانده‌ فارس و ایجاد بسترهای اشتغال و ارتقاء ارزش افزوده و کاهش مهاجرت از روستا به شهرها است.
وی با بیان اینکه نیازسنجی‌ها و بررسی‌ها نشان از لزوم توجه به صنایع‌تبدیلی و تکمیلی در حوزه‌ محصولات زراعی و باغی در فارس دارد، گفت: در شرایط کنونی که بحران آب منجر به بیکاری و در نهایت بیشتر شدن سرعت مهاجرت از روستا به شهر شده است، می‌توان با استفاده از طرح‌های نو و فناورانه راهکاری مناسب برای حل مشکلات اندیشید و عملیاتی کرد.
بابایی همراهی نمایندگان مردم در مجلس و مدیران و مسئولان استان در سطوح مختلف را عاملی بسیار موثر در تحقق برنامه‌های مورد نظر جهاد دانشگاهی در استان فارس برشمرد.
انتهای پیام

captcha