رئیس موزه ملی قرآن از دلایل استعفای خود گفت
کد خبر: 3730009
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

رئیس موزه ملی قرآن از دلایل استعفای خود گفت

گروه جامعه ــ رئیس موزه ملی قرآن کریم، از دلایل خود برای استعفا گفت و عنوان کرد: وقتی اراده‌ای از طرف سازمان میراث فرهنگی برای بهبودی اوضاع نیست نمی‌توانیم انرژی خود را بیهوده مصرف کنیم.

رئیس موزه ملی قرآن از دلایل استعفای خود گفت

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر لهراسبی، رئیس موزه ملی قرآن کریم، که روز گذشته  23 تیرماه، استعفای خود را به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده بود، در گفت‌وگو با ایکنا؛ از دلایل خود برای استعفا گفت و عنوان کرد: وقتی اراده‌ای از طرف سازمان میراث فرهنگی برای بهبودی اوضاع نیست نمی‌توانیم انرژی خود را بیهوده مصرف کنیم چرا که این کار نه منافع مادی برای من دارد و نه منافع معنوی.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای انجام فعالیت‌های مؤثر و سازنده در موزه بکار گرفت است، اما از طرف مقام‌های بالاتر عزمی برای فعالیت وجود ندارد، گفت: هیچ گونه تفیذ اختیاری به من داد نشده بود و اجازه هیچ گونه معامله و جذب نیرو را نداشتم. تعدادی نیرو در این موزه مشغول به فعالیت هستند که به گفته خودشان این مکان تبعید گاه بوده است و هر کس در سازمان میراث فرهنگی دارای صلاحیت کافی نبود، مأمور به حضور در این موزه می‌شده است.

حجت‌الاسلام لهراسبی ادامه داد: تمام توان خود را برای اخذ بودجه به کار گرفتم تا تخصیص و اعتبارت خاصی را داشته باشیم اما این رقم‌ها هم در دست سازمان میراث فرهنگی مانده است و طبق صلاحدید خودشان هزینه می‌شود؛ این در صورتی است که مدیریت یک مجموعه باید اجازه تصمیم گیری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبار و تشخیص هزینه  برای موزه به عهده افراد دیگری است و ما صرفا به عنوان یک ناظر عکمل می‌کنیم، اظهار کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان فعالیت بهینه داشت. این در حالی است که در سایر موزه‌ها وضعیت بهتری حکم فرما است و نوع نگاه سازمان به آنان متفوت است. مدیریت موزه ملی قرآن حتی به جلسات شورای مدیران سازمان میراث فرهنگی دعوت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مختلفی را درموزه قرآن آغاز کرده است که اکنون در نیمه راه است، گفت: اقدامات صورت گرفته هر چند در نیمه راه هستند اما به نسبت سال‌های گذشته می‌توان به جرأت گفت که موزه مسیر رو به بهبودی را می‌پیماید.

حجت‌الاسلام لهراسبی از چهار ماه وقفه در دریافت حقوق خود خبر داد و گفت: دریافتی مالی من از نیروی خدمتی موزه کمتر است وهیچ شفاف سازی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

captcha