ترویج فرهنگ مطالعه با همگرایی نهاد خانواده و دستگاه‌های فرهنگی میسر است
کد خبر: 3730019
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

ترویج فرهنگ مطالعه با همگرایی نهاد خانواده و دستگاه‌های فرهنگی میسر است

گروه فرهنگی- فرماندار کوثر گفت: فرهنگ خواندن باید همزمان با ورود به مدرسه و توسط نهاد خانواده و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در کودکان نهادینه شود.

فرهنگ مطالعه با همگرایی نهاد خانواده و دستگاه‌های فرهنگی میسر استبه گزارش ایکنا از اردبیل، وحید کنعانی، فرماندار شهرستان کوثر، روزگذشته ۲۳ تیرماه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر در سال جاری که با محوریت برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار گفت: همگرایی دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌های ارتباط جمعی و خانواده در احیای فرهنگ کتاب خوانی موثر هستند.
وی با اشاره به اینکه افراد کتابخوان کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند افزود: کسانی که لذت مطالعه را درک کرده باشند همنشینی با کتاب را در اولویت برنامه‌های روزانه خود قرار می‌دهند و این افراد در توسعه علمی و فرهنگی کشور نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.
فرماندار کوثر ایجاد انگیزش برای مطالعه را یکی از اولویت‌های مهم عصر کنونی برشمرد و خاطر نشان کرد: ایجاد بنا‌ها و زیر ساخت‌های کتابخانه‌ای تنها بخشی از نیاز‌ها است و باید در زمینه نرم افزاری با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتاب خوانی زمینه‌های ترویج مطالعه را فراهم نمود.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوثر رایج نمودن فرهنگ اهدای کتاب در مراسم‌ها و تامین کتاب‌های با ارزش برای کتابخانه‌های عمومی را از نکاتی دانست که باید به صورت عام مورد توجه قرار گیرد.
وحید کنعانی انتقال مفاهیم دینی از طریق برگزاری جشنواره رضوی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین باید به منظور پاسداشت فرهنگ دینی و تاریخی و حفظ صبغه فرهنگی و تمدنی خود، اهتمام خود را به کار گیرند و ماحصل تلاش مسئولان باید در ارتقای سرانه مطالعه تجلی پیدا کند.
رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره‌های سراسری کتاب خوانی، برنامه‌های متعددی به صورت فوق برنامه در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.
وی برگزاری نسشت‌های هفتگی کتاب خوانی در تمام کتابخانه‌ها و مراسم‌های نقد و بررسی کتاب و رونمایی از کتاب‌های فاخر را تنها بخشی از برنامه‌هایی دانست که در کنار رسالت اصلی ارائه خدمات کتابخانه‌ای، در کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.
عزیزخانی به معرفی کتاب‌های ماه از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: در هرماه تعدادی کتاب به صورت کتاب‌های برگزیده انتخاب و معرفی می‌شود و کتابخانه‌های عمومی سراسر استان ضمن معرفی این کتاب‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف در ارائه خط سیر مطالعاتی برای مخاطبان نقش قابل توجهی را ایفا می‌نمایند.
انتهای پیام

captcha