نوع اجراهای گروه تواشیح میعاد قم در سفر حج تمتع 97
کد خبر: 3730046
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
مهدوی بیان کرد:

نوع اجراهای گروه تواشیح میعاد قم در سفر حج تمتع 97

گروه فعالیت‌هایی قرآنی ــ سرپرست گروه تواشیح میعاد قم گفت: فعالیت‌های ما بیشتر در هتل‌هایی است که زائران ایرانی اسکان دارند و در نظر داریم تا بیشتر آثار به زبان فارسی اجرا کرده و از علایق مردم غافل نباشیم.

محمدرسول مهدویمحمدرسول مهدوی، سرپرست گروه تواشیح میعاد قم در رابطه با فعالیت‌های این گروه اعزامی به سفر حج تمتع 97 در قالب «کاروان نور» در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: این گروه در سال 85 از میان جمعی از جوانان قرآنی شهر قم تشکیل شد و خوشبختانه در سال 94 موفق به دریافت رتبه اول در رشته همخوانی و مدیحه‌سرایی در سطح کشور شدیم. امسال نیز به عنوان اعضای کاروان قرآنی در حج حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این زمانی که فرصت داشتیم، توانستیم کارهایی را تولید و همچنین یک‌سری کارهای فاخر از گروه‌های دیگر که مردم به آنها علاقه‌مند هستند، آماده کنیم تا در ایام حج متناسب با برنامه‌ریزی‌ها اجرا کنیم.

مهدوی گفت: محمدمهدی نجفی، روح‌الله آقایی، علی صافی، اعضای گروه تواشیح اعزامی به حج هستند که با خودم یک تیم چهار نفره را تشکیل می‌دهیم. البته گروه ما همیشه شش‌‌نفره بوده، اما دو نفر از دوستانمان در این سفر ما را یاری نمی‌کنند که ناچاراً با چهار نفر در این سفر شرکت می‌کنیم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد قم تصریح کرد: سال‌های قبل فعالیت‌های کاروان قرآنی ایران بیشتر بود، اما این دو سال اخیر با تدابیری که کشورعربستان، بعثه مقام معظم رهبری و شورای عالی قرآن در نظر گرفته‌اند، صلاح دانسته شده که فعالیت‌های ما بیشتر در هتل‌هایی باشد که زائران ایرانی اسکان دارند. در نظر داریم تا آثاری به زبان فارسی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: ترجیحاً آثاری که با زبان فارسی باشد برای زائران فارسی‌زبان جذابیت بیشتری خواهد داشت و در کنار این آثار، اجراهایی را نیز در مسجد شیعیان عربستان خواهیم داشت، همچنین آثاری را به زبان عربی آماده کرده‌ایم که اگر در مجالس عمومی نیز شرکت کردیم، بتوانیم اجرا داشته باشیم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد قم در پایان گفت: تقویم زمانی را بررسی کردیم و متناسب با مناسبت‌های مذهبی از قبیل اعیاد و شهادت‌ها و مناسبت‌های اجتماعی کارهایی را آماده کردیم. به غیر از این مناسبت‌ها، کارهایی مانند مناجات با خدا، مناجات با موضوع قرآن و اهل بیت(ع) و ... را هم آماده کرده‌ایم. ان‌شاء‌الله که بتوانیم به بهترین شکل از برکات معنوی این سفر استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha