برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «بچه‌های مسجد» در ایلام
کد خبر: 3730050
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «بچه‌های مسجد» در ایلام

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی کانون‌های مساجد این استان به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: این جشنواره از ٢٤ تیرماه سال جاری هم‌زمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت آغاز و تا ٣٠ مرداد سال جاری ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های ورزشی کاراته، طناب‌کشی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، پرتاب توپ و سبد و دارت برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشنواره با همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام و کانون فرهنگی و هنری محبان علی ابن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: جشنواره فرهنگی و ورزشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با عنوان (بچه‌های مسجد) آسمانی‌ها در مسجد حضرت زینب (س) و مجتمع فرهنگی و ورزشی حضرت زهرا (س) شهر ایلام، میزبان اعضای کانون‌های مساجد در رشته‌های مختلف است.
چراغی‌پور هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد نشاط و شادابی در بین اعضای کانون‌های مساجد، تقویت ورزش و بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان، غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین گرامیداشت ایام دهه کرامت و ترویج سیره رضوی در بین نسل جوان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت بیش از ٢٠ عنوان برنامه فرهنگی، تربیتی، ورزشی و هنری در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر ٢٩٥ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند که در ایام دهه کرامت میزبان جشن‌های مردمی این دهه هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان تصریح کرد: تلاش می‌شود که در ایام دهه کرامت با برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی، زمینه‌های لازم برای توسعه و ترویج بحث ولایت‌پذیری و سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و بحث ولایت‌پذیری فراهم شود.
انتهای پیام
captcha