ادغام اتحادیه‌ها فرایندی که فعالیت‌های قرآنی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد
کد خبر: 3730063
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
انجم‌شعاع:

ادغام اتحادیه‌ها فرایندی که فعالیت‌های قرآنی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دبیر ستاد طرح ملی با اشاره به اینکه امروزه باید توسعه‌ای که در زمینه حفظ در جامعة‌القرآن، بیت‌الاحزان و مهد قرآن اتفاق افتاده است، در سایر مؤسسات نیز ایجاد شود، اظهار کرد: در همین رابطه وجود یک نهاد نظارتی قدرتمند و واسط بین مؤسسات و سایر دستگاه‌های قرآنی، ضروری است.

فرایند ادغام اتحادیه‌ها که فعالیت‌های قرآنی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اتقان‌نیوز، محمد انجم‌شعاع، دبیر ستاد طرح ملی حفظ با اشاره به اقدامات و راهبردهای طرح ملی حفظ قرآن کریم در حوزه مؤسسات قرآنی، ضمن گلایه از طولانی شدن روند ادغام اتحادیه‌های قرآنی و آثار منفی این موضوع بر فعالیت مؤسسات و همچنین دستگاه‌های قرانی متناظر با اتحادیه‌ها، عنوان کرد: امروزه طولانی شدن سیر ادغام دو اتحادیه، دغدغه ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان نهاد بالادستی است، به جهت اینکه هرچه در حوزه ادغام سریعتر عمل کنیم، به همان میزان سیاست‌ها و برنامه‌های قرآنی را راحت‌تر می‌توانیم از طریق بازوان قوی جمهوری اسلامی که به عنوان مؤسسات مردمی تربیت شده‌اند، ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کاستی‌هایی در حوزه سامان‌دهی مؤسسات وجود دارد، گفت: این فقدان، ناشی از عدم وجود یک اتحادیه، هیئت مدیره و نهاد پاسخگوی واحد در حوزه مؤسسات است، به هر حال امیدواریم که بحث‌های ستادی و کارشناسی در خصوص اتحادیه مدغم انجام و به زودی شاهد تشکیل این اتحادیه مدغم باشیم.

دبیر ستاد طرح ملی حفظ در ادامه بیان کرد: در طرح ملی حفظ قرآن کریم مهترین مشکل ما این هست که بنابر تدبیر رهبر معظم انقلاب، کار قرآنی را از مجرای مجموعه‌های خودجوش مردمی ترغیب کنیم، ما علاقه به دولتی کردن کار قرآنی نداریم، همانطور که پیش از این هم هیچ زمان، امور قرآنی دولتی نبوده و مؤسسات قوی و قدر مردمی به صورت خودجوش در زمینه حفظ ورود پیدا کردند.

انجم‌شعاع اظهار کرد: امروزه باید توسعه‌ای که در زمینه حفظ در جامعةالقرآن، بیت‌الاحزان و مهد قرآن اتفاق افتاده است، در سایر مؤسسات ایجاد کنیم، بنابراین وجود یک نهاد نظارتی قدرتمند و واسط بین مؤسسات و سایر دستگاه‌های قرآنی، ضروری است که امیدواریم زودتر اتفاق بیفتد.

وی افزود: اما تا زمان ادغام دو اتحادیه، از هر دو مجموعه توقع داریم در جلسات و تصمیم‌گیری‌های ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم حضور فعال و مستمر داشته باشند.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha