جلسه فوق‌العاده کابینه اسرائیل برای بررسی تحولات غزه
کد خبر: 3730096
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

جلسه فوق‌العاده کابینه اسرائیل برای بررسی تحولات غزه

گروه بین‌الملل ـ کابینه امنیتی اسرائیل امروز(24 تیرماه) جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی درگیری‌ها و تحولات اخیر در نوار غزه برگزار می‌کند.

جلسه فوق‌العاده کابینه امنیتی اسرائیل برای بررسی تحولات غزه
به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،  بنیامین نتانیاهو توصیه‌هایی به وزرای صهیونیستی در جریان حملات دیروز و شب گذشته به نوار غزه کرده است.

نتانیاهو از اعضای کابینه امنیتی خواست، در گفت‌وگو با رسانه‌ها حملات علیه نوار غزه را بسیار بزرگ و گسترده نشان دهند و این که این شدیدترین حمله از زمان جنگ 51 روزه در غزه بوده است.

دوم هم متمرکز شدن ارتش بر چندین سناریو است و اینکه توان بازدارندگی اسرائیل به تدریج و هر وقت شرایط اقتضا کند، تقویت خواهد شد و ارتش قاطعانه به حملات خود ادامه می دهد و حماس را مسئول هرگونه درگیری و تشدید اوضاع می‌داند.

نتانیاهو همچنین از وزرای صهیونیستی خواسته که در گفت‌وگو با رسانه‌ها، حماس را به عنوان طرف شکست خورده معرفی کرده و اعلام کنند که این جنبش تمامی برگه‌های فشار خود را از دست داده و ساکنان نوار غزه را به عنوان گروگان حفظ کرده و درصدد به شکست کشاندن تلاش‌ها برای بهبود اوضاع غزه است و تعطیلی گذرگاه «کرم ابو سالم» هم در نتیجه اقدامات این جنبش بوده است.

وی در آخرین توصیه خود از اعضای کابینه امنیتی خواسته که در تلاش برای بالابردن روحیه اسرائیلی‌های مجاور باریکه غزه باشند و ادعا کنند که ارتش با قدرت در تلاش برای تامین امنیت آنان خواهد بود.

لازم به ذکر است که در حملات و تجاوزات روز گذشته جنگنده‌های اسارئیل به مناطق مختلف نوار غزه، 2 کودک فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند. این دوره از درگیری‌ها هم با وساطت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی پایان یافت و فعلا آرامش به نوار غزه بازگشته است.
 
نقض آتش‌بس
 
با وجود آتش‌بسی که با میانجی‌گری مصر بین اسرائیل و مقاومت فلسطین در غزه اعلام شده بود، این مسئله چند ساعت بعد از اجرایی شدن، از سوی اسرائیل نقض شد، چرا که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه مقر مقاومت فلسطین در شرق غزه را در اقدامی که نقض آتش‌بس اعلام شده محسوب می‌شود، بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که دو خمپاره از غزه به سمت اسرائیل شلیک شد که ارتش، سکوی پرتاب خمپاره‌های مذکور را بمباران کرد.

عوفر جندلمن، سخنگوی نخست وزیر اسرائیل نیز شب گذشته اعلام کرد، نتانیاهو با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک و فرماندهان امنیتی دیدار کرد و آنها تصمیم گرفته‌اند عملیات قوی را علیه حملات حماس صورت دهند.

حماس اعلام کرده بود، میانجی‌گری‌ها و مداخله‌های منطقه‌ای و بین‌المللی موجب دستیابی به توافق آتش‌بسی بین گروه‌های مقاومت و ارتش اشغالگر شد.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفته بود، تلاش‌های چند طرف از زمان آغاز بمباران‌های اسرائیل برای توقف تجاوزات آغاز شد که بالاخره تلاش مصر در بازگرداندن آرامش به ثمر نشست. جهاد اسلامی نیز بر دستیابی به آتش‌بس تاکید کرده بود.

غزه از صبح روز شنبه شاهد موج سلسله حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دو کودک و زخمی شدن ۳۰ تن شد. گروه‌های مقاومت نیز چندین راکت را به مقرهای اسرائیلی در همجواری غزه شلیک کردند که در میان آنها زخمی‌هایی برجای گذاشت.

به گفته ارتش صهیونیستی،‌ سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی ۲۰ موشک از ۱۰۰ موشک مقاومت را رهگیری کرده است.

انتهای پیام
captcha