جنگ اقتصادی به معنای قطع‌کردن برق مردم نیست/ جیب‌بُرهای اقتصادی عوامل دشمن هستند
کد خبر: 3730097
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب/ هادی غنیمی‌فر:

جنگ اقتصادی به معنای قطع‌کردن برق مردم نیست/ جیب‌بُرهای اقتصادی عوامل دشمن هستند

گروه اقتصاد ــ رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی اظهار کرد: مسئله جنگ اقتصادی با غرب تازگی ندارد اما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم که مهم‌ترین آن جیب‌برهای اقتصادی هستند؛ این جیب‌برها بارها و بارها ارز را گران کرده‎اند و باید عرض کنم که اینها عوامل همان دشمنانی هستند که با ما وارد جنگ اقتصادی شده‌اند.

جنگ اقتصادی به معنای قطع کردن برق مردم نیست/ جیب‌بُرهای اقتصادی عوامل دشمن هستند

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با جمعی از مسئولان نظام صراحتاً مطالبه‌ جدید خود را اعلام کردند. ایشان فرمودند: «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ اتاق جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند... من عرض می‌کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به‌صورت همراه کمک کند لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند». در همین راستا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از دستور رهبر انقلاب برای تشکیل اتاق جنگ اقتصادی خبر داده‌اند.
معنای جنگ اقتصادی را به خوبی درک نکرده‎ایم
هادی غنیمی‌فر، رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی و رئیس اسبق خانه صنعت، معدن و تجارت، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان لوازم موفقیت در عرصه جنگ اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: معنای جنگ اقتصادی کاملا مشخص است و در این شرایط کشورها تدابیری می‌اندیشند که آسیب کمتری به اقتصاد آنها وارد شود اما برداشتی که امروزه از این جنگ اقتصادی وجود دارد این است که باید برق مردم را قطع کنیم و صدای کسی هم در نیاید.
وی ادامه داد: تصور برخی دیگر از جنگ اقتصادی صرفا این است که جنس آمریکایی و اسرائیلی نخریم اما واقعیت این است که در جنگ اقتصادی گفته می‌شود که فلان کشور در حال سوء استفاده از ماست و به میزان بیشتری صادرات به داخل کشور ما دارند و به میزان کمتری کالا از کشور ما وارد می‌کنند.
مفهوم جنگ اقتصادی
این فعال اقتصادی یادآور شد: در چنین شرایطی که به عنوان مثال جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین برقرار شده، آمریکا اعلام می‎کند که ما به واردات چین تعرفه می‌بندیم و چین هم اعلام می‎کند که ما متقابلا تعرفه کالاهای وارداتی از آمریکا را زیادتر می‌کنیم. این معنای جنگ اقتصادی است. از سوی دیگر آمریکا اعلام می‎کند هر هواپیمای چینی که از آسمان ما رد شود باید فلان مقدار عوارض پرداخت کند و چین هم مقابله به مثل می‎کند.
غنیمی‌فر تأکید کرد: در جنگ اقتصادی، توپ و تفنگ وجود ندارد اما در ایران برداشت اشتباهی از این جنگ اقتصادی وجود دارد و اساسا جنگ اقتصادی را هنوز شروع نکرده‎اند. اگر در ایران هم قرار است اتاق جنگ اقتصادی شکل بگیرد باید اعلام کنند که فلان کالاها که از مجاری مختلف به آمریکا می‎رود را به آنان ندهیم و کالاهای وارداتی از آمریکا را هم تحریم کنیم.
موفقیت در جنگ اقتصادی بستگی به غیرت ملی ما دارد
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ اقتصادی بین ایران و آمریکا امکان‌پذیر است، عنوان کرد: این امکان‌پذیر است و البته بستگی به غیر ملی دارد. اکنون این غیر ملی در میان ملت ما وجود دارد و باید تبدیل به باور شود. ما در زمان جنگ تحمیلی در چنین وضعیتی قرار داشتیم و توانستیم به خوبی از عهده آن بر بیائیم. در زمان اوج تحریم‌های اقتصادی غرب بر علیه ایران هم توانستیم به خوبی جنگ اقتصادی را پیش ببریم.
وی ادامه داد: شکل‌گیری اتاق جنگ اقتصادی مسبوق به سابقه است و بی‌بدیل نیست. این اتاق جنگ در زمان جنگ با عراق به خوبی عمل کرد؛ چراکه غیرت ملی را به منصه ظهور رساندیم. در آن زمان به خوبی می‎دانستیم که هر پولی از مجاری مختلف به دست صدام برسد، تبدیل به بمب و موشک شده و بر سرخود ما فرود خواهد آمد. در شرایط کنونی هم باید همانند آن زمان عمل کنیم.
ضرورت برخورد با جیب‌بُرهای اقتصادی
غنیمی‌فر با اشاره به ضرورت مقابله به مثل علیه دشمنان اظهار کرد: اگر دشمن اقدامی علیه ما انجام دهد باید مقابله به مثل کنیم و این ضرورت جنگ اقتصادی است. مسئله جنگ اقتصادی با غرب هم تازگی ندارد اما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم که مهم‌ترین آن جیب‌بُرهای اقتصادی هستند. این جیب‌بُرها بارها و بارها ارز را گران کرده‎اند و باید عرض کنم که اینها عوامل همان دشمنانی هستند که با ما وارد جنگ اقتصادی شده‌اند.
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‎های تولیدی در پایان عنوان کرد: ما چه مشکلی داشتیم که عده‎ای، دلار را از سیصد تومان به هشتصد تومان یا از هزار تومان به سه هزار و پانصد تومان رساندند. متأسفانه عده‎ای که صرفا چند صفحه کتاب اقتصادی خوانده‎اند به دولت مشاوره اقتصادی غلط می‎دهند و در نتیجه ما را به چاله انداخته‎اند.
انتهای پیام

captcha