از راه‌اندازی کمپین «حجاب من، نگاه تو» تا محرومیت‌زدایی دهستان‌‌ها
کد خبر: 3730106
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
سپاه ناحیه املش اجرا می‌کند؛

از راه‌اندازی کمپین «حجاب من، نگاه تو» تا محرومیت‌زدایی دهستان‌‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ جانشین فرماندهی سپاه ناحیه املش گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تعداد هزار نقطه از دهستان‌های محروم کشور، جهت عملیات محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است؛ لذا ساخت دو خانه عالم در روستای لرُد و گورج از مناطق ییلاقی بخش رانکوه تا پایان شهریور، اتمام و در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سرهنگ پاسدار علی مهدی‌پور، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه املش در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، گفت: در ۲۱ تیر ۱۳۱۵ در پی اجرای طرح کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد عده کثیری از هموطنان‌مان در دفاع از حجاب و عفاف و حفظ ارزش‌های الهی به شهادت رسیدند؛ لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۱ تیرماه به‌نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته، عنوان کرد: امسال هفته عفاف و حجاب با شعار «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد، عظیم‌ترین و مظلوم‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب، خطی که با خون گرفتیم» با بیش از ۱۵ برنامه برگزار می‌شود که جشنواره ورزشی بومی و محلی، اجتماع مردمی صیانت از حریم خانواده، نمایشگاه عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی، اعزام کاروان زیارتی به مشهد مقدس، جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و راه‌اندازی کمپین حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما در فضای مجازی از جمله این برنامه‌هاست.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه املش با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای سپاه در سال جاری، گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تعداد هزار نقطه از دهستان‌های محروم کشور، جهت عملیات محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است که در سطح استان گیلان، حویق تالش، دُرفک رودبار و دهستان سُمام املش در دستور کار قرار گرفته و گفتنی است اجرای طرح محرومیت‌زدایی در هر دهستانی مستلزم انجام زیرساخت‌ها به لحاظ اجتماعی، بهداشتی و آموزشی و اقتصادی است، لذا ساخت دو خانه عالم در روستای لرُد و گورج از مناطق ییلاقی بخش رانکوه با صرف ۵۴ میلیون تومان هزینه که ان‌شاءالله تا پایان شهریور، اتمام و در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

سرهنگ مهدی‌پور با بیان اینکه پل روستای امام با بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه، پس از شن‌ریزی ورودی آن، نیازمند کار زیرساختی است که البته پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و امید داریم تا یک ماه آینده به اتمام برسد. پروژه آب‌رسانی به روستا‌های موسی کلایه، ملکوت، لرد، مربو، بویه، کشمش، سیاه خلک، شیه و اسطلخ از مناطق ییلاقی بخش رانکوه که با اعتباری معادل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حال انجام است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه املش در ادامه افزود: در راستای خدمات اجتماعی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستاها از دیگر اقدامات سپاه ناحیه است؛ سهم شهرستان ۱۶ صندوق بوده که در هر محل با نظارت معتمدین، فرمانده پایگاه و امام جماعت راه‌اندازی می‌شود و تاکنون هشت صندوق افتتاح و دارای عضو هست و به افراد واجد شرایط وام داده می‌شود.

وی گفت: بر اساس تفاهمنامه بین سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) هر پایگاه مقاومت محلات می‌تواند سرپرستی یک یتیم را بر عهده گیرد که هزینه آن از سوی خیرین تأمین می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه املش عنوان کرد: در راستای خدمات اجتماعی در اجرای طرح گشت محله محور بنا بر تأیید دادستان و فرمانده انتظامی، آمار جرایم در سطح شهرستان به حداقل رسیده است؛ همچنین اجرای برنامه‌های بسیج در کنار مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه گفت: یک دستگاه اتوبوس راهیان نور دانش آموزی به غرب کشور اعزام می‌شود؛ همچنین 11 مردادماه نیز دو دستگاه اتوبوس بانوان و آقایان از راهیان نور محلات به غرب کشور اعزام خواهند شد.

سرهنگ مهدی‌پور اظهار کرد: بر اساس توافق سپاه با کمیته امداد امسال ۳۰ واحد مسکن محرومین ویژه تحت پوشش کمیته امداد احداث خواهد شد که ساخت هر واحد باید طی یک‌صد روز به اتمام برسد در مرحله نخست چهار واحد در دستور کار قرار گرفته که پس از تحویل پروانه ساخت به سپاه عملیات ساخت آغاز خواهد شد برای هر مسکن ۲۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام

captcha