رشد 50 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن وزارت نفت
کد خبر: 3730112
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
بادپا خبر داد:

رشد 50 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن وزارت نفت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کمیته فنی و و داوری مسابقات قرآن وزارت نفت از رشد پنجاه درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن وزارت نفت نسبت به سال گذشته خبر داد.

سه شنبه///رشد 50 درصدی متسابقان در مسابقات قرآن وزارت نفت/ برگزاری مسابقات بدون آموزش معنا نداردمحمد بادپا، مسئول کمیته فنی و داوری مسابقات قرآن وزارت نفت در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با برگزاری این مسابقات قرآنی و تأثیر آن در میان کارکنان و خانواده‌های این وزارتخانه اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام عالی وزارت، یکی از دغدغه‌های اصلی ما از دوران گذشته این بود که بتوانیم مسابقات وزارت نفت را به طور رسمی راه‌اندازی کنیم که این اتفاق مبارک رخ داد و سومین دوره را نیز امسال برگزار شد.
بادپا در ادامه با اشاره به اینکه این کار زحمات زیادی داشت، افزود: به لطف الهی یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شد، تدوین آئین‌نامه‌های مسابقات با رویکرد آموزشی در میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت بود که این اتفاق رخ داد و طبق آن نیز وحدت‌رویه با رویکرد آموزشی همراه با آئین‌نامه‌ها تدوین شده است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته مسابقات قرآن برای چهار شرکت اصلی وزارت یعنی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش ملی نفت برگزار می‌شد، تصریح کرد: امسال، ستاد وزارت نفت نیز به این شرکت‌ها اضافه شده و مسابقات برای پنج حوزه بزرگ وزارت نفت برگزار شد.
مسئول کمیته فنی و و داوری مسابقات قرآن وزارت نفت با اشاره یه اینکه استفاده از استاد راهنما در مسابقات خیلی مؤثر واقع شده است، بیان کرد: در مسابقات امسال و نیز در دوره‌های قبلی شیوه جدیدی اتخاذ شد که علاوه بر اینکه طبق رویه سال‌های قبل نظر استاد راهنما تقدیم متسابقان می‌شد، از امسال، نظر داوران را نیز تقدیم استاد راهنما می‌کنیم که در این زمینه نظرات تجمیع و سپس، ارائه می‌شود که نسخه مناسبی برای فرد در طول سال خواهد بود. همچنین، امسال برای اولین بار کارنامه‌ها به صورت آن‌لاین در اختیار متسابقان قرار گرفت و در این زمینه نیز هر کدام از ایشان یک ساعت فرصت داشتند که اگر اعتراضی دارند، به کمیته فنی منتقل کنند.
بادپا در ادامه اظهار کرد: حضور استاد راهنما و این نوع رسیدگی به اعتراض‌ها سبب شد تا کمترین اعتراض را در این دوره از مسابقات داشته باشیم. همچنین، قبل از برگزاری مسابقات نیز برای متسابقان، کارگاه آموزشی برگزار کردیم تا شرکت‌کنندگان خود را پیدا کنند. در این کارگاه آموزشی، نکات کلیدی از سوی اساتید به متسابقان گوش‌زد و پس از مسابقات نیز کلاس تحلیل تلاوت تشکیل شد که این شیوه، نسخه خوبی است که متسابقان در آینده رشد کمی و کیفی داشته باشند.
مسئول کمیته فنی و داوری مسابقات قرآن وزارت نفت در رابطه با تفاوت مسابقات امسال با مسابقات سال‌های گذشته نیز گفت: امسال با حضور 154 متسابق از شرکت‌های مختلف وزارت نفت، با رشد 50 درصدی در این زمینه نسبت به سال گذشته مواجه بودیم که این امر به نظر بنده به خاطر آئین‌نامه قوی مسابقات است که باعث می‌شود مسابقات با آموزش همراه شود.‌ درواقع مسابقه بدون آموزش معنا ندارد.
وی در پایان اظهار کرد: باید در کنار قرائت و حفظ قرآن، فعالان قرآنی را با زندگی و اخلاق قرآنی آشنا کنیم. یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که بچه‌ها از اخلاق قرآنی در حوزه مسابقات فاصله گرفته‌اند و مسئولان باید روی این موضوع کار کنند. تمام کار و تلاش ما این است که بتوانیم قرآن‌باور باشیم که در این زمینه باید به‌ویژه اول از خود آغاز کنیم و آن را به دیگران انتقال دهیم. اگر نیت‌ها خالص باشد، قطعاً خداوند متعال، مسیر را هموار می‌کند.

انتهای پیام

captcha