آغاز اعزام زائران حج تمتع/ پزشکان در حال آماده‌سازی درمانگاه‌ها هستند
کد خبر: 3730119
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

آغاز اعزام زائران حج تمتع/ پزشکان در حال آماده‌سازی درمانگاه‌ها هستند

گروه جامعه ــ در حالی که گروه‌های پیش‌پروازی حج تمتع از روز گذشته به عربستان اعزام و در حال مهیا کردن بیمارستان‌ و درمانگاه‌های ایرانی هستند، اعزام زائران از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اولین گروه زائران ایرانی حج تمتع 97، ساعت 7:30 روز چهارشنبه 27 تیر ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

این پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) با هواپیمایی سعودی به سمت شهر مدینه پرواز خواهد کرد و زائران اقامتی شش روزه در مدینه خواهند داشت و سپس راهی شهر مکه می‌شوند. اعزام زائران مدینه اول تا 19 مرداد ماه ادامه خواهدداشت و پس از این تاریخ پروازها به شهر مکه صورت خواهد گرفت و زائران مدینه دومی پس از مناسک حج برای زیارت مدینه منوره به این شهر می‌روند.

بازگشت حجاج پس از مناسک حج نیز از چهارم شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود و آخرین پرواز حجاج ایرانی نیز در 24 شهریور ماه انجام خواهد‌شد.

در خصوص اعزام گروه‌های پیش‌پروازی پزشکی نیز سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با ایکنا، اعلام کرد: صبح روز گذشته اولین گروه از کادر پزشکی حج 97 عازم عربستان شدند و دومین گروه نیز که شامل تیمی 23 نفره است، عصر امروز عازم عربستان می‌شوند تا داروهای ارسالی به عربستان را ترخیص کرده و بیمارستان و درمانگاه‌های ایرانی را آماده کنند.

وی عنوان کرد: در مجموع کادر پزشکی حج تمتع امسال، 560 نفر هستند که تعداد کمی از آنها محرم خواهند شد و بیشتر آنها فقط عمره مفرده به جای آورده و در طول مناسک به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

 انتهای پیام

captcha