مجوز شرعی برای محاصره غزه وجود ندارد
کد خبر: 3730147
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
عالم اهل‌سنت لبنانی:

مجوز شرعی برای محاصره غزه وجود ندارد

گروه بین‌الملل ـ شیخ ماهر عبدالرزاق، از علمای برجسته اهل‌سنت لبنان و رئیس جنبش اصلاح و وحدت این کشور، ضمن درخواست از دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح گفت: هیچ مجوز شرعی و قانونی برای محاصره غزه وجود ندارد.

زمان اتحاد گروه‌های مقاومت در فلسطین فرا رسیده است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد؛ شیخ ماهر عبدالرزاق، ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه، این یورش را دشمنی با همه جهان عربی و اسلامی توصیف کرد و از پایداری مقاومت در غزه و فلسطین و پاسخ غرورآفرین به حملات دشمن صهیونیستی تمجید کرد.

وی در ادامه همه گروه‌های مقاومت در غزه و فلسطین را به اتحاد برای پاسخگویی محکم به رژیم اشغالگر قدس فراخواند و تاکید کرد: اکنون زمان آن فرارسیده است که همه گروه‌های مقاومت در فلسطین در جبهه‌ای واحد از فلسطین و مسجدالاقصی دفاع کنند.

شیخ ماهر عبدالرزاق در ادامه، سکوت عربی و اسلامی در برابر آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را لکه ننگی برای ملت‌های عرب و مسلمان، و حاکمان و پادشاهان عرب خواند و این پرسش را مطرح کرد که اکنون سازمان‌های عربی و اسلامی کجا هستند و موضع علمای امت اسلامی در این زمینه چیست؟

رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در ادامه، بازگشایی گذرگاه رفح برای فلسطینیان از مصر را خواستار شد و بر ارائه کمک دارویی، غذا و سلاح به‌ آن‌ها تأکید کرد.

این عالم اهل‌سنت لبنانی گفت: هیچ مجوز شرعی و قانونی برای محاصره غزه و بستن گذرگاه‌ها بر روی ساکنان فلسطینی غزه وجود ندارد.

وی با بیان این که نزدیک به دو میلیون مسلمان در غزه از نبود غذا و دارو رنج می‌برند، گفت: ما از ملت مصر می‌خواهیم برای برداشتن محاصره از مردم غزه  همه فلسطین بپا خیزند.

انتهای پیام

captcha