جشنواره «دختر ماه» در رشت برگزار شد
کد خبر: 3730174
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

جشنواره «دختر ماه» در رشت برگزار شد

گروه فرهنگی - مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر، جشنواره «دختر ماه» با شعار «دختران بیدار امروز، مادران موفق فردا» در رشت برگزار شد.

جشنواره «دختر ماه» در رشت برگزار شد

یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از گیلان، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر، جشنواره «دختر ماه» با شعار "دختران بیدار امروز، مادران موفق فردا" به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان در رشت برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف پاسداشت روز دختر، گفتمان سازی و جریان سازی الگوی تعالی دختران، ارتقاء سطح شناخت دختران از نقش‌ها و حقوق‌شان و بازخوانی و یادآوری نقش‌ها و حقوق دختران برگزار گردید.

تقوی با بیان اینکه آشنایی با مهارت‌ها و دستاوردهای دختران و کمک به هویت یابی و شخصیت پذیری دختران دانش‌آموز از اهداف دیگر این جشنواره بود، گفت: جشنواره مذکور در سه بخش جشن دختر ماه، مسابقه گروهی و اردوی نیمروزه برگزار گردید.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان بیان کرد: جشن دخترماه با سخنرانی دکتر مینا مهدوی، مسئول حوزه علمیه خواهران استان گیلان، پرده خوانی حجت‌الاسلام و السلمین اصغر علیزاده و مولودی خوانی در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم از تمثال رزان اشرف النجار که توسط یکی از دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی نقاشی گردیده بود، رونمایی شد.

تقوی یادآور شد: مزین شدن مراسم به پرچم مطهر گنبد حریم رضوی و توزیع نمک متبرک از دیگر بخش‌های این جشن بود. در ادامه گروه‌های مختلف دانش‌آموزی در 6 بخش ورزشی، ادبی، احکام و قرآن، طراحی و نقاشی، مهارت‌های دخترانه و هنر دختر بودن به رقابت پرداختند.همچنین پس از پایان مسابقات، دختران دانش‌آموز با حضور در بقعه متبرکه فاطمه اخری(س)، خواهر امام رضا(ع)، این روز را گرامی داشتند. بازدید دانش‌آموزان دختر از موزه میراث روستایی پایان بخش این جشنواره بود.

انتهای پیام

captcha