حجاب و امنیت اجتماعی/ ترویج بی‌بندوباری مخل امنیت است
کد خبر: 3730202
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد:

حجاب و امنیت اجتماعی/ ترویج بی‌بندوباری مخل امنیت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس پلیس پایتخت به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سخنانی به تشریح رابطه حجاب و امنیت اجتماعی پرداخت.

حجاب و امنیت اجتماعی/ ترویج بی‌بندوباری مخل امنیت است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت به مناسبت هفته گرامیداشت عفاف و حجاب مطالبی را عنوان کرده که بدین شرح است: 

مسئله حجاب، يکی از مهم‌ترين احکام اجتماعی خداوند جهت تضمين سعادت فردی و اجتماعی انسان است و با توجه به آيات و روایات، وسیله‌ای برای دستيابی انسان به تزکيه نفس، طهارت، عفّت و پاکدامنی در راستای استحکام و گسترش امنيت فردی، خانوادگی و اجتماعی است تا بدان‌جا که نه تنها بانوان، بلکه مردان نيز به این مهم امر و از نگاه به نامحرم نهی شده‌اند.

مبارزه با حجاب يکی از جنبه‌های مهم تهاجم فرهنگی دشمنان است و نباید فراموش کرد که حفظ آرامش و مصونيّت زن در جامعه از جمله فلسفه‌های حقيقی وجوب حجاب، و همچنین عمق و معنا بخشيدن به امنيّت اجتماعی و توسعه آن است؛ که دشمنان با ترویج فرهنگ برهنگی و بی‌بندوباری به‌طور جد به دنبال زدودن این امنیت و آرامش هستند.

بی‌حجابی يا حضور تحريک‌کننده زنان در جامعه ـ که از جمله آمال و آرزوهای دشمنان است ـ آثار زيان‌بار اخلاقی و اجتماعی مختلفی را در پی دارد که زوال امنيّت فردی و اجتماعی، گسترش بی‌بندباری و به دنبال آن آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و مشکلات متعدد اجتماعی از جمله آثار زیان‌بار این موضوع بوده و باعث از بين رفتن بنيه اعتقادی و امنيّت اجتماعی جامعه می‌شود.

امروز نیروی انتظامی در راستای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی با نگاهی مدبرانه و عقلانی به دنبال دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های دین مبین اسلام و انقلاب شکوهمندی است که ارمغان آن استقلال و آزادی برای جغرافیایی بزرگ به نام ایران بوده و هرگز اجازه نخواهد داد که نقشه شوم دشمنان را که به دنبال اشاعه بی‌بندو باری و کم رنگ کردن اهمیت و حساسیت عفاف و حجاب در جامعه هستند ، نقش برآب خواهد کرد.

بررسی بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی نشان می‌دهد که این مشکلات و آسیب‌ها نشئت گرفته از عدم توجه و مداقه به موضوع حجاب و عفاف و هنجارها و بایدهای اجتماعی دارد و از این رو اگر به اهمیت و حساسیت عفاف و حجاب به‌درستی پرداخته شود و این مهم در جامعه نهادینه شود؛ هرگز شاهد برخی از آسیب‌ها، مشکلات و عوارض ناشی از آن نخواهیم بود.
فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha