برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی - اسلامی در رشت
کد خبر: 3730211
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی - اسلامی در رشت

گروه اجتماعی - دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی - اسلامی دانشگاه جامع علمی - کاربردی گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسالی، گفت: اختتامیه جشنواره مذکور ۲۶ تیر در مجتمع خاتم الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی – اسلامی در رشت

ابراهیم کازرونی منفرد، دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی – اسلامی دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از اسفند 96 در سطح مراکز علمی – کاربردی استان منتشر شده است.

وی هدف از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی – اسلامی را اشاعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب و معرفی لباس های اجتماعی به تاسی از الگوهای سنتی و محلی دانست و افزود: این جشنواره مقوله کارآفرینی دانشجویان و طراحان این رشته را دنبال می کند.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره مذکور از طریق معاونت فرهنگی دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور و بنیاد ملی مد و لباس، تصریح کرد: علاوه بر گیلان، دانشجویانی از استان های گلستان، تهران و آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره شرکت کردند و در مجموع 90 اثر از 50 دانشجو به دبیرخانه ارسال شد.

تقدیر از 5 نفر از برگزیدگان جشنواره در اختتامیه

دبیر اجرایی جشنواره دانشجویی مد و لباس ایرانی – اسلامی در گیلان، با بیان اینکه پس از داوری آثار 30 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند، گفت: در این راستا نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی با حضور 30 اثر برگزیده از 23 لغایت 25 تیرماه جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برپا شده و پذیرای علاقمندان است.

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره مذکور در صبح روز سه شنبه، 26 تیر 97 در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء(ص) خبر داد و عنوان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه در سه بخش پوشش های اجتماعی، مانتو و فرم اداری و سازمانی و لباس های بومی و محلی می باشد لذا در بخش اول از سه نفر، در بخش دوم از یک نفر و در بخش سوم نیز از یک نفر به عنوان نفرات برتر تقدیر خواهد شد.  

کازرونی، با بیان اینکه کمیته سه نفره داوران جشنواره توسط بنیاد ملی مد و لباس تعیین شده اند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فروش ندارد، اما علاقمندان می توانند با حضور در مراسم اختتامیه با طراحان ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

captcha