خانواده‌ها در زمینه حجاب به تأکیدات صریح قرآنی عمل کنند
کد خبر: 3730212
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

خانواده‌ها در زمینه حجاب به تأکیدات صریح قرآنی عمل کنند

گروه اجتماعی - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش خانواده در تبیین اهمیت حجاب و عفاف در جامعه برای فرزندان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها وظیفه دارند که نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ اصیل دینی آشنا کرده و همچنین به اعتقادات دینی و تاکیدات صریح قرآنی عمل کنند.

 خانواده‌ها در زمینه حجاب به تاکیدات صریح قرآنی عمل کنند

بهروز مهدوی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که خانواده در بحث «حجاب و عفاف» نقش بسیار برجسته و مهمی دارد، گفت: والدین باید در برخورد با فرزندان خود فضای دوستانه‌ای ایجاد کرده و اجازه ندهند بیگانگان در خارج از مرزهای ایران اسلامی برای فرزندانشان برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیری کنند.

وی، در رابطه با فعالیت‌های استانداری آذربایجان شرقی جهت ترویج حجاب و عفاف در استان، اظهار کرد: استانداری به عنوان ریاست ستاد امنیت عمومی و رعایت حقوق شهروندان دو کارگروه مشخص و تخصصی «حجاب و عفاف» و کارگروه «حقوق شهروندی» دارد و در قالب این کارگروه‌ها، هرآنچه که لازم باشد را پیگیری می‌کند.

مهدوی، با بیان این‌که مسئولیت کارگروه حجاب و عفاف به اداره کل امور بانوان استانداری محول شده است، یادآور شد: مسئولیت کارگروه حقوق شهروندی را نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محول کرده‌ایم. این کارگروه‌ها دارای کمیته‌های تخصصی بوده و مسائل را پیگیری کرده و در نهایت مصوبات خود را به ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی ارجاع می‌دهند.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون برنامه‌های متعددی در حوزه حجاب و عفاف و همچنین حقوق شهوندی در استان انجام می‌شود، افزود: مستندسازی کتاب‌ها، توزیع بروشور، برگزاری همایش‌ها و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز عمومی و حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی و تخصصی از جمله برنامه‌های ما در رابطه با زنان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، افزود: در کنار این برنامه‌ها، بحث ترویج عفاف بین بانوان و آقایان در اماکن عمومی بر اساس الگوها و آموزه‌های دینی جزو برنامه‌های کاری ماست.

وی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که فضاهای مجازی، ماهواره‌ها و... قطعا بر روی جوانان ما تاثیرگذار است، اما باید به عنوان یک مسلمان و یک فرد شیعه به اصل خویش بازگردیم؛ شهر تبریز نیز در سال‌جاری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، از این‌رو باید «موازین اسلامی» را در شهر به نمایش گذاشته و در مسیر آموزه‌های دینی حرکت کرده و به تکالیف دینی خود عمل کنیم.

مهدوی، با اشاره به نقش خانواده در تبیین اهمیت حجاب و عفاف در جامعه برای فرزندان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها وظیفه دارند که نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ اصیل دینی آشنا کرده و همچنین به اعتقادات دینی و تاکیدات صریح قرآنی عمل کنند. تمام تلاش ما نیز حرکت در این راستا است.

وی با تاکید بر این‌که یکی از ابعاد فضای مجازی ارائه‌ الگوهای رفتاری کشورهای بیگانه است، افزود: باید ترویج و نهادینه کردن بحث حجاب و عفاف را از همان دوران کودکی شروع کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: شاهدیم در کشوری مانند ترکیه، رعایت حجاب افزایش یافته، چرا که بعد از سال‌ها به ارزش حجاب را دریافته و فهمیده‌اند که حجاب حافظ و صیانت کننده از زن بوده و کرامت زن را حفظ می‌کند. از این رو رعایت حجاب در کشور ما که می‌خواهیم الگویی برای جهان اسلام باشیم، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha