حجب و حیای حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است
کد خبر: 3730218
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

حجب و حیای حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است

گروه معارف - یک کارشناس دینی حجب، حیا، بردباری و احترام به والدین را ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت معصومه(س) خواند.

حجب و حیای حضرت معصومه(س) مثال‌زدنی است
حجت الاسلام سیدعلی موسوی در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نام این بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س) است و لقب معصومه و کریمه اهل بیت نیز به ایشان اطلاق می‌شود. وی در سال ۱۷۳ هجری قمری به دنیا آمد و در راه سفر برای تجدید عهد با امام زمان خویش در سن ۲۸ سالگی به لقاءالله پیوست.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در وصف حضرت معصومه (س) فرمودند که کسی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است، تصریح کرد: از امام جواد(ع) نیز نقل شده است  که هرکس حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او وارد واجب می‌شود.

حجت الاسلام موسوی به جایگاه والای حضرت معصومه(س) با توجه به فرمایشات معصومان اشاره کرد و گفت: شرف، علم، بردباری، فداکاری در راه دیدار امام و سایر موارد نشان از جایگاه ایشان دارد.

وی اطاعت از والدین به‌ویژه پدر را از ویژگی‌های بارز حضرت معصومه سلام الله برشمرد و گفت: جایگاه علمی ایشان و حجب و حیای این بانوی نمونه اسلام مثال‌زدنی است.

موسوی با اشاره به اینکه حضرت معصومه حلم و بردباری داشت و سختی‌ها را تحمل می‌کرد تصریح کرد: ولایتمداری و عاشق امام زمان بودن از ویژگی‌هایی است که باید از ایشان تبعیت کنیم.

این کارشناس دینی حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) را الگوی ارزشمندی برای بانوان و دختران عنوان کرد و افزود: انسان به انسانیت خود می‌ارزد و باید زیبایی‌های خود را با حجاب نگه دارد.

انتهای پیام
captcha