فاطمه دیگری متولد شد/ آغاز دهه‌ای به وسعت كرامت اهل بیت(ع)
کد خبر: 3730237
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

فاطمه دیگری متولد شد/ آغاز دهه‌ای به وسعت كرامت اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی ـ امروز سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) است، روزی كه انتظار تاریخ به سر آمد و فاطمه دیگری متولد شد.

فاطمه دیگری متولد شد/ آغاز دهه‌ای به وسعت كرامت اهل بیت(ع)

به گزارش ایكنا از فارس، امروز اول ذی‌القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) است، روزی كه انتظار تاریخ به سر آمد و فاطمه دیگری متولد شد.
نوری از جنس ملكوت، خانه خورشید را فرا می‌گیرد. نوری از جنس فاطمه(س) چشم به جهان می‌گشاید تا بار دیگر جهان را منور به انوار زهرایی سازد؛ او می‌آید تا دوباره پدری که خود، محور آفرینش است و عالم امکان گِرد وجود او به چرخش در می‌آید را مجنون‌وار، عاشق و شیفته کرامات خویش سازد.

باز هم به واژه «دختر» قداست بخشیده شد
آری! او فاطمه معصومه(س) است؛ دختر امام موسی‌بن جعفر(ع) که بارگاه ملکوتی‌اش میعادگاه عاشقان صدیقه طاهره(س) بوده و به بركت وجود ذی‌وجودش، باز هم به واژه دختر قداستی از سوی خداوند متعال بخشیده شد.
چند سالی است كه در ایران اسلامی به عنوان ام‌القرآی جهان اسلام و مركز ثقل جهان تشیع، یك سنت حسنه پایه‌گذاری شده است و فاصله میان ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا میلاد پر خیر و بركت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به نام دهه كرامت نامگذاری شده است.

نزول رحمت الهی به وسعت كرامت اهل بیت(ع)
دهه‌ای پر نور و بركت و به وسعت كرامت اهل بیت(ع) از امروز آغاز شد تا در آن دل‌های تمام عاشقان و شیفتگان مكتب خاندان عصمت و طهارت(ع) غرق در شادی شورانگیزی شود كه به وسعت كرامت اهل بیت(ع) رحمت الهی بر آنان نازل شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایكنا ضمن تبریك آغاز دهه كرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: در این دهه ما باید بتوانیم پیوند خود را با ولایت و امامت تقویت كنیم و و افتخار كنیم در كشوری زندگی می‌كنیم كه حرم اول و حرم دوم و حرم سوم اهل بیت(ع) در آن قرار دارد.

پیوند حضرت معصومه(س) با امام زمانش، باید به عنوان یك الگو مدنظر قرار گیرد
وی با بیان اینكه باید از ایام موالید اهل بیت عصمت و طهارت در این ایام نهایت استفاده و درك معنوی را ببریم، گفت: پیوند و ارتباط بین حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) می‌تواند به‌عنوان یك الگوی جدی برای نسل ما و خاصه جوانان ما نقش‌آفرینی كند؛ آن حركتی كه حضرت معصومه(س) برای حمایت و ابراز ارادت به امام خودش، امام رضا(ع) داشتند، به خصوص در زمان ما می‌تواند آغاز یك حركت بزرگ باشد.
رصاف این نكته را یادآور شد كه بزرگان، علما و اولیایی بسیار توجه ویژه‌ای به این بانوی بزرگوار داشتند و با توسل به آن حضرت توانستند به لحاظ علمی و معنوی درجات بالایی را كسب كنند؛ به عنوان مثال آیت‌الله‌العظمی مرعشی هر روز صبح اولین زائر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بود و یا آیت‌الله‌العظمی بهجت هر روز یك ساعت در حرم مطهر آن حضرت حضور می‌یافت و به ایشان توسل می‌جست.
عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس اظهار كرد: حوزه علمیه قم كه مركز ثقل علوم جهان اسلام است، حقاً و انصافاً حول محور این بانوی بزرگوار توانست این همت خدمات ارائه دهد و علم امروز از قم به تمام نقاط دنیا در حال جریان است.

اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع)
وی با تأكید بر اینكه حقیقتاً این بانوی بزرگوار باعث شد كه قم به‌عنوان یك مركز برای اهل بیت(ع) باشد، گفت: در این روز ما باید ارتباطمان با امامان خود از جمله امام رضا(ع) به شدت تقویت كنیم؛ امامی كه زیارتش از زیارت امام حسین(ع) دارای فضیلت بیشتری است و سالانه حدود 13 میلیون زائر از محضر مباركش كسب فیض می‌كند و به عنوان یكی از بزرگترین پایگاه‌های معنوی دنیا محسوب می‌شود.
رصاف به حدیث سلسلةالذهب امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: آن حضرت فرمودند هر كسی كه می‌خواهد وارد دژ محكم توحیدی شود باید از باب زیارت ایشان وارد شود یعنی بدون این باب ورود در این دژ محكم الهی میسر نمی‌شود.

نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مورد مطالعه شیعیان قرار گیرد
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود به نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره كرد و گفت: این نامه كه خطاب به شیعیان است، امروز باید بارها مطالعه شود زیرا در آن امام رضا(ع) صریحاً تأكید می‌كند كه بین شیعیان نباید اختلاف بیفتد و همدیگر را اذیت و آزار كنند تا جایی كه آن حضرت نفرین می‌كند آن شیعه‌ای كه در مسیر اذیت و آزار یكی از محبان اهل بیت(ع) قدم بردارد.
انتهای پیام

captcha