حج خط جداکردن مسلمانان از کفار است
کد خبر: 3730246
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

حج خط جداکردن مسلمانان از کفار است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در روز حج اکبر اعلام می‌شود که خدا و پیامبرش از مشرکان برائت می‌جویند، گفت: در این راستا حج یکی از خطوط جدایی مسلمانان از کفار است.

حج خط جداکردن مسلمانان از کفار است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش حج که امروز، 24 تیرماه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: حج یکی از امورات عبادی، سیاسی، عرفانی و اقتصادی بوده که پر از ارکان دینی ماست، به شکلی است اگر کسی منکر حج شود از دین خارج است.
وی با اشاره به اینکه اولین خانه‌ای که خدا برای بشر در نظر گرفت کعبه است اما بیت‌المقدس بعد از حضرت ابراهیم و به دست حضرت سلیمان ایجاد شد، افزود: آیات و نشانه‌های زیادی از عظمت الهی در سرزمین وحی وجود دارد که یکی از آنها مقام ابراهیم است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: حج برای مسلمانان مایه برکت، چشم روشنی، فخر و افتخار همه انسان هاست چراکه دین اسلام از کنار کعبه آغاز شد و در آخر زمان نیز کنار کعبه پایان می یابد.
وی با اشاره به وعده الهی به مسلمانان عنوان کرد: دین اسلام دین حق و حقیقت بوده و یک دین کامل برای تمام بشریت است و این دین زمانی بر همه ادیان پیروز می‌شود.
وی افزود: حج و زیبایی‌های آن تمام آیات و نشانه‌هایی از عظمت و قدرت وجود خداوند متعال است که باید همواره به نشانه‌های قدرت الهی در اطرافمان توجه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه استان کردستان با اشاره به اینکه هر ساله سهمیه حج به کشورهای مختلف جهان اختصاص می‌یابد، بیان کرد: سهمیه کلی حج 24 میلیون نفر است که در حال افزایش این ظرفیت هستند و برهمین اساس در دو سال اخیر سهمیه کشورمان نیز افزایش یافته است.
وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از گناه بعد از انجام مناسک حج بیان کرد: وقتی فردی به حج می‌رود خداوند متعال تمام گناهان و خطاهای فرد را می‌بخشد و مانند طفلی که از مادر زاده شده به کشور برمی‌گردد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: رفتن به حج زمینه‌ای برای خوب زندگی کردن و در مسیر خدا قرار گرفتن است و اجر این سفر با هیچ پاداشی برابری نمی‌کند.
وی با اعلام اینکه۸۰ درصد کالاهای موجود در بازارهای مکه و مدینه در ایام حج اجناس چینی و اروپایی است و منافع آن نصیب دشمنان ما مسلمان ها می‌شود، عنوان کرد: انتظار داریم امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، حجاج ما پول‌های خود را صرف کالاهای بی‌کیفیت در این سفر معنوی نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در روز حج اکبر اعلام می‌شود که خدا و پیامبرش از مشرکان برائت می‌جویند، گفت: در این راستا حج یکی از خطوط جدایی مسلمانان از کفار است.
وی در پایان با تأکید بر آمادگی هر چه بیشتر حجاج ایرانی برای سفر حج تمتع یادآور شد: حجاج ایرانی باید در سفر حج از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را برده و از آن برای پاک و زلال شدن در پیشگاه خداوند متعال بیشتر بهره‌گیری کنند و کمتر وقت خود را به خرید در بازارهای مکه و مدینه بگذرانند.

captcha