زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است
کد خبر: 3730280
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
حجت الاسلام و المسلمین قزوینی:

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است

گروه اجتماعی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی آل البیت(ع) گفت: زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه و مقام والایی است.

 زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است

 

به گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: زن در دین مبین اسلام مورد تکریم قرار گرفته و اسلام نگاه ویژه ای به حقوق زن دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: قبل از اسلام و در دوران جاهلیت، وجود دختر را مایه شرمندگی می دانستند و دختران را زنده به گور می کردند. متاسفانه برخی از روایات از طریق یهود وارد فرهنگ اسلام شد و به نظر می رسد در راستای تضعیف جایگاه زنان باشد در این باره همه اندیشمندان مسلمان شیعی و اهل سنت باید در این باره نگاه ویژه ای به سند روایات داشته باشند.

قزوینی یادآور شد: همچنین وهابیت برای هجمه به فرهنگ اهل بیت(ع) و تشیع از بسیاری از روایات نادرست استفاده می کند که در آن زنان مورد مذمت قرار می گیرند.

وی بیان کرد: زن و مرد دارای تفاوت هایی در ویژگی های فیزیولوژیکی، روحی و روانی هستند ضمن اینکه دارای اشتراکات تکوینی و تشریعی می باشند اما این تفاوت ها به معنای برتری دیگری نیست.

مؤسس و مدیر مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) اظهار کرد: شبهات زیادی پیرامون تساوی و تشابه حقوق زن و مرد وجود دارد که باید بدان پاسخ داد و جوانان را آگاه ساخت. متاسفانه گاهی در برخی از کشورها چه در زمان حال و یا گذشته نگاه ابزاری و کالایی به زن وجود داشت.

قزوینی یادآوری کرد: در این نگرش جایگاه انسانی و استقلال و شان اجتماعی برای زنان قائل نبودند در صورتی که اسلام جایگاه مهمی را به زن اختصاص داد و او را تکریم کرد و با ظهور اسلام زن به عنوان ریحانه تعبیر شد.

وی عنوان کرد: اسلام زنان را امانتی گرانبها می داند که باید مورد تکریم قرار گیرد و این بینش به زن جایگاه و ارزش می دهد. زن می تواند در کانون خانواده، حیات طیبه راتحقق بخشد و در تربیت فرزندان و تداوم زندگی و تحکیم خانواده موثر باشد.

انتهای پیام

 
captcha