لزوم فرهنگ سازی مناسب در زمینه موقوفات قرآنی
کد خبر: 3730283
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

لزوم فرهنگ سازی مناسب در زمینه موقوفات قرآنی

گروه فعالیت های قرآنی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر لزوم فرهنگ سازی مناسب در زمینه موقوفات قرآنی تاکید کرد و گفت: متاسفانه تنها دو درصد موقوفات استان به موقوفات قرآنی اختصاص دارد.

لزوم فرهنگ سازی مناسب در زمینه موقوفات قرآنی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، با بیان اینکه رسیدگی به موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه از جمله وظایف خطیر این اداره کل است، بیان کرد: راه اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در ارومیه از جمله اقدامات مهم اداره اوقاف استان در سال گذشته بود.

وی از جمله فعالیت های ویژه قرآنی استان را برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه که از ۱۱ تا ۲۶ تیر ماه سال گذشته با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان قرآنی بود، عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت ادامه داد: 150 نفر از برادران و 120 نفر از بخش خواهران در چهل و یکمین دوره مسابقات مرحله استانی شرکت نموده بودند که افراد برگزیده برای شرکت در مسابقات به اراک اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی مناسب نسبت به موقوفات قرآنی انجام نشده و متاسفانه فقط دو درصد موقوفات استان به موقوفات قرآنی اختصاص دارد و با وجود ثبت ۶ هزار و ۳۰۰ موقوفه و ۳۶ هزار رقبه در استان، کمترین تعداد نیات واقفان به امور قرآنی اختصاص دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی یادآور شد: مسئولان و اصحاب رسانه باید در جهت ترویج این سنت حسنه یعنی ایجاد وقف های قرآنی تلاش های فراوانی انجام دهند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۰ درآمد موقوفات استان سه میلیارد تومان بود و این میزان در سال گذشته به ۱۱ میلیارد تومان رسید و در این میان کمترین درآمد موقوفات برای نیات قرآنی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت گفت: براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، هر استان باید نسبت به ایجاد ۱۰ وقف قرآنی اقدام نماید و در این رابطه، در استان تاکنون تنها ۲۵ درصد برنامه ها محقق شده است.

انتهای پیام

captcha