نمایشگاه نقاشی دیجیتال «امام مهربانی‌ها» میزبان علاقه‌مندان است
کد خبر: 3730292
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
در کاشمر؛

نمایشگاه نقاشی دیجیتال «امام مهربانی‌ها» میزبان علاقه‌مندان است

گروه شهرستان‌ها - نمایشگاه نقاشی دیجیتال «امام مهربانی‌ها» در شهرستان کاشمر تا اول مردادماه میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه نقاشی دیجیتال با عنوان «امام مهربانی‌ها » در کاشمر گشایش یافت

حسن مدرس‌مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار است که نمایشگاه نقاشی دیجیتال با عنوان «امام مهربانی‌ها» در کاشمر گشایش می‌یابد، افزود: این نمایشگاه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر زیارتگاه شهید مدرس(ره)، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی گشایش یافته است.
وی با اعلام اینکه این نمایشگاه از 24 تیر تا اول مردادماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است، اظهار کرد: در نمایشگاه نقاشی دیجیتال آثار هنرمند «مرتضی هاشم‌آبادی» با موضوعات القاب امام رضا(ع) و تصاویر شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شده است.
مدرس مقدم گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان با همکاری مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله مدرس(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان برپا شده است.

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با عنوان «مهر و قلم» در باغ دانش کاشمر
وی در ادامه از گشایش دو نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی دیگر با حضور مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی در کاشمر خبر داد و اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت دو نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی با عنوان «مهر و قلم» در محل باغ دانش کاشمر گشایش یافت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر عنوان کرد: بیش از 30 اثر خوشنویسی و نقاشی هنرمند خوشنویس محسن زحمتکش و هنرمند نقاش سارا شجاعی در این نمایشگاه عرضه شده است.
وی بیان کرد: آثار خوشنویسی در قالب نستعلیق و شکسته نستعلیق با محوریت امام رئوف و دو اثر این هنرمند خوشنویس که به جشنواره بین‌المللی آیات راه یافته در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه نقطه حائز اهمیت در حاشیه برپایی این دو نمایشگاه هنری، برگزاری هشت کارگاه زنده هنرمندان است، عنوان کرد: این کارگاه‌ها شامل معرق کاری، خوشنویسی و نقاشی است که هر شب هنرمندان هر رشته با حضور در محل خانه دانش به کار مشغول می‌شوند و هنر خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.

نشست ادبی سرو کشور
مدرس مقدم بیان کرد: علاوه براین در دهه کرامت اولین نشست انجمن ادبی سرو کشور در کاشمر توسط اداره میراث فرهنگی روز پنج شنبه 28 تیرماه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه این دو نمایشگاه تا پایان دهه کرامت صبح و عصر پذیرای بازدید کنندگان است، اظهار کرد: در حاشیه برپایی این دو نمایشگاه هنری، هشت کارگاه زنده هنرمندان شامل تذهیب و نگارگری، قلم زنی، سفالگری و نقش برجسته، معرق کاری، خوشنویسی، رودوزی‌های سنتی، طراحی و سیاه قلم، نقاشی و چرم دست‌دوز برگزار می‌شود که هر شب هنرمندان هر رشته با حضور در محل خانه دانش به کار مشغول شده و هنر خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

انتهای پیام

captcha