فریضه حج فرصت‏‎های فردی و جمعی خاصی را برای زائران فراهم می‎کند
کد خبر: 3730295
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
صالحی:

فریضه حج فرصت‏‎های فردی و جمعی خاصی را برای زائران فراهم می‎کند

گروه جامعه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فریضه حج فرصت‌های خاص معنوی و عبادی بسیاری را برای حجاج به صورت فردی و جمعی فراهم می‌کند که در مقایسه با دیگر مناسک قابل قیاس نیست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‎رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه در سیزدهمین جلسه شورای عالی حج و زیارت با اشاره به اینکه مراسم حج برای جامعه اسلامی اهمیت خاصی دارد، گفت: در قالب مناسک هیچ اتفاقی را همچون حج سراغ نداریم. این سفر فرصت‌های خاص عبادی و معنوی را به صورت فردی و جمعی برای حجاج فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: حج رویداد بزرگ اجتماعی برای مسلمانان و جهان اسلام به شمار می‌آید و امسال هم با وجود شرایط دشوار بین المللی و منطقه‌ای این توفیق حاصل شده تا هموطنانمان بتوانند فریضه حج را برگزار کنند. این اتفاق بزرگ ارتباطی بر‌ای همه جهان اسلام است که فواید بسیاری دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امید است همچون سال گذشته که سفری توام با عزت و کرامت به همراه امنیت کامل برگزار شد، امسال هم بتوانیم شرایط مناسبی برای حضور در کنگره بزرگ حج داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات دست اندرکاران حج و زیارت تشکر کرد و گفت: تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و اینکه در شرایط کنونی منطقه‌ای، حج امسال در یک فضای توام با آرامش بر پا شود حاصل تلاش سختکوشانه دست اندرکاران این حوزه است.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات انجام شده برای حج سال جاری، از ابتدای مذاکرات با عربستان تا اولین پرواز مجموعه عوامل و کارگزاران در روز گذشته را ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نیز بخشی از برنامه‌ریزی و فعالیت‌های فرهنگی برای حجاج در طول موسم حج را تشریح کرد؛ بنابراین گزارش، در آستانه حج ٩٧، شورای عالی حج امروز تشکیل جلسه داد و آخرین برنامه‎ریزی‌های انجام شده برای حج بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد علاوه بر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، معاونان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی حج نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام
captcha