راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود
کد خبر: 3730305
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

گروه سیاست و اقتصاد - در پنجمین نشست کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران بر ارتباط گیری با دستگاه‌هایی که در سال‌های گذشته درگیر تحریم بودند و به روز کردن راه‌کار‌های عبور از بحران تحریم در اتاق فکر تاکید شد.

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

به گزارش ایکنا از مازندران واحد عبدالهیان رئیس کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته‌های ذیربط بر ضرورت تکمیل و ارائه نتیجه بررسی‌های مربوط به راه اندازی سامانه مدیریت دانش تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از تجربیات مدیران در مقطع تحریم های گذشته گفت: موضوع دعوت از مدیران دستگاه های موثر درگیر در بحث تحریم، از طریق مشورت با دبیرخانه اتاق فکر پیگیری خواهد شد. 

 تشکیل انجمن خبرگان سیستم مدیریت دانش 
حسن شیرسوار رئیس مرکز علمی و کاربردی بابل نیز در این جلسه با اشاره به این که در سیستم مدیریت دانش بحث انجمن خبرگان وجود دارد که دانش های تولید شده امتیازی را در بر می گیرد گفت:پس از تائید شدن به سمت و سوی کدگذاری می رود .
وی با اشاره به این که انجمن گروه اجتماعی نیز در این سیستم در هر بخش وجود دارد که به هر رویداد جدید حوزه خود نظر می دهند و برداشت و جمع بندی از آن صورت می گیرد افزود:امتیازدهی در سیستم مدیریت دانش باید تعریف شود و تیم مدیریتی می تواند حتی افراد نظر دهنده را نیز امتیازدهی کند .
شیرسوار یادآور شد: از طریق رسانه و سایر منابع باید نسبت به موضوع اعلام شده اظهار نظر شود .
رئیس مرکز علمی و کاربردی بابل  افزود:در سیستم مدیریت دانش در ابتدا به سازمان ها و دستگاه ها توجهی نداریم و باید با دانشی که ایجاد می کنیم به آنها کمک شود. 

 به روز کردن راه‌کارهای عبور از بحران تحریم در اتاق فکر 

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود
محسن غلامی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مازندران با بیان این که در مدیریت دانش مرور پس از اقدام وجود دارد خاطرنشان کرد: عملیاتی که در دستگاه اجرایی انجام شد، باید آن فعالیت بررسی شود؛ انتشار دانش یکی از بحث های مهم سیستم مدیریت دانش است .
وی با اشاره به این که برای تمامی دستگاه ها در سیستم مدیریت دانش می توانیم برنامه ریزی انجام دهیم، یادآور شد: برنامه های مدیران را باید در سیستم مدیریت دانش در کنار یکدیگر قرار دهیم .
غلامی با بیان اینکه در ابتدا باید فرهنگ سازی را در خروجی اتاق فکر به همه نشان دهیم، تصریح کرد: موضوع مهمی که ماه های آینده با آن درگیر می شویم مباحث مربوط به تحریم است؛ باید بتوانیم با ارتباط گیری با دستگاه هایی که در سال های گذشته درگیر تحریم بودند راهکارهای قبلی عبور از این بحران را به روز کرده و در اختیار مسئولان قرار دهیم.

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود      

سیستم مدیریت دانش باید از نگاه کمی توجه شود 
بهرام اکبرزاده دبیر هماهنگی و نظارت بر پنجره واحد سرمایه گذاری سازمان مدیریت نیز در این جلسه، یادآور شد: بسیاری از دستگاه ها در سیستم اداری به وظایف خود آگاهی ندارند و سیستم مدیریت دانش باید از نگاه کمی توجه شود .
وی تصریح کرد:در سیستم اداری اگر خیلی هم علمی کار کنیم خیلی جواب نمی دهد .
اکبرزاده با تاکید بر اینکه توجه به موضوعات کلان نمی تواند موجب موفقیت این کارگروه شود، خاطرنشان کرد: باید در ابتدا فرهنگ سازی کرد تا در سیستم اداری مباحث دانشی جمع آوری شود و بر اساس آن برنامه ریزی صورت گرفته و ارائه راهکار کنیم.  

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

 کمیته تسهیل‌گران شهرستانی پارلمان فکری استان محسوب می‌شود 
مسعود فرجاد بازنشسته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به این که اتاق فکر باید نسبت به مسائل کشاورزی، گردشگری و غیره حساس باشد، تصریح کرد: کمیته تسهیلگران شهرستانی پارلمان فکری استان محسوب می شود .
وی با بیان این که مسائل مهاجرت بدون حساب، کشاورزی به ویژه کشت دوم استان مازندران را درگیر خود کرده است، اظهار کرد: مازندران نسبت به این دو موضوع در حال تبدیل شدن به بحران است و باید در اتاق فکر توسعه استان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند .
فرجاد یادآور شد: در مباحث مختلف گردشگری نیز می توانیم در مازندران ظرفیت های آن را معرفی و فعال کنیم .
این کارشناس حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه در گذشته شهرک های مختلف ساحلی و جنگلی احداث می شد تا نسبت به مهاجرت و ویلاسازی کنترل صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: اما امروز جنگل های مازندران در حال نابودی است و هیچگونه نظارتی هم صورت نمی گیرد.   

کارگروه مدیریت دانش راه‌کارها  را عملیاتی می کند 
محمدکاظم حمزه‌پور مدرس دانشگاه و فعال بخش خصوصی با بیان این که در ارکان اجرائی و عملیاتی استان ابعاد مختلفی حضور دارد، گفت: باید بررسی شود که کدام ابعاد را مدیریت دانش باید حل کند .
وی افزود:در سطح استان دانش بسیاری داریم که ضمنی و مکتوب است اما سازماندهی نشده است که باید چارچوبی تهیه و بر اساس راهکار دانش جمع آوری و گردآوری شود .
مدرس دانشگاه و فعال بخش خصوصی   تصریح کرد: در کارگروه مدیریت دانش باید راهکار دهیم تا عملیاتی شود .

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود
پیاده سازی سیستم مدیریت دانش در یک سازمان به صورت پایلوت 
جواد رضائیان معاون دانشگاه علوم و فنون مازندران  نیز یادآور شد: در جلسات کارگروه های اتاق فکر باید فرآیندهای مدیریت دانش را استخراج کنیم .
وی با بیان این که این امر در مدل های معلوم مشخص است تصریح کرد:باید سیستم مدیریت دانش را باید در یک سازمان به صورت پایلوت پیاده کنیم .
رضائیان افزود:به عنوان مثال می توانیم در سازمان محیط زیست را به عنوان یک سازمان هدف سیستم مدیریت دانش را پیاده کنیم .
گفتنی است در این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، سیده زینب تقوی و محسن غلامی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی مازندران، محمدکاظم حمزه‌پور مدرس دانشگاه و فعال بخش خصوصی، مسعود فرجاد فعال اجتماعی و متخصص مدیریت و برنامه‌ریزی، جواد رضائیان معاون دانشگاه علوم و فنون مازندران، بهرام اکبرزاده دبیر هماهنگی و نظارت بر پنجره واحد سرمایه گذاری سازمان مدیریت، هما رضایی قلعه رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست و سیداحمد حسینی سردبیر خبرگزاری ایسنا مازندران در این جلسه حضور داشتند و و اعضا پیرو صورتجلسه در موضوعات مختلف این کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام 

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

راه‌کارهای عبور از تحریم در اتاق فکر به‌روز شود

captcha