تجدید میثاق با شهدای کارگزار حج در بوشهر/ برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر جوانان در حج
کد خبر: 3730337
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

تجدید میثاق با شهدای کارگزار حج در بوشهر/ برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر جوانان در حج

کانون خبرنگاران نبأ ــ جمعی از کارگزاران حج تمتع 97 با حضور در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) شهر بوشهر با شهدای کارگزار حج که چهره در نقاب خاک کشید بودند ،با قرائت فاتحه ادای احترام و تجدید میثاق کردند.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر 24 تیر در دیدار با جمعی از کارگزاران حج تمتع 97 که در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد، به آیه 97 سوره آل عمران «فيهِ آياتٌ بَيِّناتٌ مَقامُ إِبْراهيمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً وَ لِلَّهِ عَلَي النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبيلاً وَ مَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمينَ» اشاره کرد و گفت: مكّه و كعبه، نمايشگاهى از قدرت و نشانه‌هاى الهى و تاريخ آن مملوّ از خاطرات و سرگذشت‌هايى است كه توجّه به آنها درس‌آموز و عبرت‌انگيز است

وی با اشاره به اینکه حج از واجبات الهی است، بیان کرد: واجبات، تعهّدی الهى بر گردن انسان و بدین خاطر است که حج، بايد خالصانه و تنها براى خدا باشد.

برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر جوانان دانشجو و دانش‌آموز در حج تمتع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه حج اوج عنایت خداوندی به یک فریضه بوده که در قرآن بر آن تاکید کرده است، عنوان کرد: عمده حجاج افراد مسن هستند و در این بین جای جوانان خالی است و اگر برای سازمان حج و زیارت مقدور است جوانان دانشجو و دانش‌آموز را با برنامه‌ریزی خاص برای لیست اعزام حجاج تمتع تنظیم کند تا شکوه بیشتری در کاروان‌ها دیده شود.

حج؛ مظهر وحدت ابراهیمی و یکپارچگی امت اسلامی

خورشیدی در پایان با بیان اینکه حج باید مظهر وحدت ابراهیمی و مظهر یکپارچگی امت اسلامی شود، اظهار کرد: حج ثمره الهی و محصول عمل به آن برای ذخیره آخرت است و حجاج تا می‌توانند بر امر وحدت کوشا باشند و سعی شود در کاروان‌ها از هر چیز که فلسفه حج را کمرنگ می‌کند، بپرهیزند.

در ادامه این آئین، کارگزاران حج تمع استان بوشهر با حضور در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) شهر بوشهر به مقام شهدا تجدید میثاق کردند و سپس بر مزار شهدای کارگزار حج که چهره در نقاب خاک کشید بودند، با قرائت فاتحه ادای احترام کردند.

یادآور می‌شود، 885 نفر از زائران شیعه و اهل سنت استان بوشهر به همراه 32 نفر عوامل کارگزاران حج تمتع 97 در قالب 7 کاروان طی 4 پرواز هواپیمایی «ایران ایر» در روزهای 28 و 29 تیر از فرودگاه بین‌المللی این شهر به مقصد مدینه اعزام خواهند شد.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha