اختصاص حواله کتاب به روستاهای فعال در حوزه ترویج کتابخوانی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3730394
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

اختصاص حواله کتاب به روستاهای فعال در حوزه ترویج کتابخوانی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۴۰۰ میلیون ریال حواله کتاب به روستا‌های فعال در حوزه ترویج کتابخوانی در خراسان‌شمالی اختصاص داد.

اختصاص حواله کتاب به روستاهای فعال در حوزه ترویج کتابخوانی درخراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: این طرح با توجه به پیشنهاد دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی مبنی بر حمایت و تشویق استان‌ها، شهرها و روستاهایی که در حوزه ترویج کتابخوانی به ویژه برنامه های مربوطه، اعم از انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها وعشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در سال گذشته مطرح و در این راستا مبلغ ٤٠٠ میلیون ریال به روستاهای خراسان‌شمالی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال به مرکز استان و روستاهای اسفیدان بجنورد، بزنج اسفراین، قلعه خان از توابع مانه و سملقان و روستای طبر از توابع جاجرم هر کدام به مبلغ ٥٠ میلیون ریال حواله کتاب اعطاء شد.
رضایی عنوان کرد: کتاب های ارسالی از جمله آثار جدیدی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه و توسط تیم کارشناسی انتخاب و خریداری شده اند.
گفتنی است؛ روستاهای اسفیدان، بزنج، قلعه خان و طبر از خراسان شمالی در سومین و چهارمین دوره از جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده و بجنورد هم در سال گذشته به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

captcha