نظارت کارشناسان سازمان ملل بر بازگشت روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3730418
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

نظارت کارشناسان سازمان ملل بر بازگشت روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل ـ سازمان ملل متحد از آمادگی این سازمان برای اعزام تیمی از کارشناسان خود به ایالت «راخین» میانمار به منظور نظارت بر عملیات بازگشت آوارگان روهینگیایی خبر داد.

آمادگی سازمان ملل برای اعزام کارشناس به میانمار

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان؛ هاولینگ شو، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه  در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز در شهر «یانگون» میانمار در این باره اظهار کرد: برای نخستین بار از آگوست 2017 میلادی(شهریور 1396) به مسئولان سازمان ملل اجازه داده شد که آزادانه در شمال ایالت راخین رفت و آمد کنند.

وی از آمادگی سازمان ملل برای اعزام گروه‌های اجرایی و کاری به این منطقه خبر داد و افزود: این گروه‌ها نیازهای بیش از 200 هزار روهینگیایی و دیگر گروه‌ها را که همچنان در شمال ایالت راخین هستند، مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: این طرح شامل آماده‌سازی شرایط بازگشت با اجرای طرح‌های زود بازده مانند طرح پول در برابر کار، بهبود زیرساخت‌ها در سطح محدود و طرح‎های زراعی می‌شود.

گفتنی است؛ سازمان ملل متحد خردادماه سال جاری توافقنامه‌ای را با دولت آنگ سان سوچی(دولت میانمار) مبنی بر اجازه بازگشت اختیاری و امن آوارگان مسلمانان روهینگیایی که به بنگلادش فرار کرده‌اند، امضا کرد که این توافقنامه به این دلیل که از ضمانت‌های کافی برای دستیابی اقلیت روهینگیا به حقوق شهروندی و یا سفر به بخش‌های مختلف میانمار برخوردار نبود، مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha