اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3730434
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در راستای اقتصاد مقاومتی سه سال متوالی است که اجرا می‌شود.

اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان در تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، عباس نورمحمدی، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 24 تیرماه در نشست خبری با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 97 هزار و 767 بیمه شده اصلی دارد که 320 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.
وی افزود: جمعیت مستمری‌بگیر در سطح استان 12 هزار و 98 خانوار است، ضمن اینکه سال گذشته بیش از202 میلیارد تومان در طرح‌های کوتاه مدت و بلندمدت هزینه شد و همین مقدار هم برای امور درمانی هزینه شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 4 هزار و 766 نفر از بیمه شدگان رانندگان درون شهری و برون شهری، 11 هزار و 5 نفر کارگران، خادمین مساجد 524 نفر و 170 کارفرمایان هستند، همچنین 543 نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
نورمحمدی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات تامین اجتماعی، بیان کرد: طبق اعلام سازمان، تا پایان سال جاری دفترچه‌های تامین اجتماعی حذف خواهد شد و بیمه شدگان از طریق یک کارت رایتل هوشمند خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حذف پرونده فیزیکی بیمه شدگان و مستمری‌بگیران از دیگر خدمات تامین اجتماعی به مردم است که این خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که در 5 شعبه از 7 شعبه استان پرونده فیزیکی حذف شده و در یاسوج و گچساران به زودی انجام می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کارکنان تامین اجتماعی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا از صفر تا 100 خدمات را به ارباب رجوع‌ها ارائه کنند که ما به دنبال ارائه خدمات غیرحضوری به مردم هستیم.
نورمحمدی یادآور شد: کارخانه شهدناب یاسوج یکی از کارخانه‌های بزرگ استان است که 750 میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهی داشت که با رایزنی با سرمایه‌گذار جدید 400 میلیون تومان از جریمه مشمول بخشودگی قرار گرفت و قرار شد سایر بدهی قسط‌ بندی شود.
وی درخصوص وضعیت مجتمع تفریحی رفاهی تامین اجتماعی، افزود: این پروژه در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در مرداد 95 کلنگ‌زنی شد اما تاکنون بنیاد شهید و مؤسسه اقتصادی کوثر به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه‌گذاری در این طرح را 200 میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: با اجرای این طرح دو تا 3 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد اما تاکنون این پروژه در حد خاکبرداری مانده و راکد است که از مسئولان استان می‌خواهیم این موضوع را در مرکز کشور پیگیری کنند.
انتهای پیام

captcha