بررسی «زبان‌شناسانه قرآن» در برلین
کد خبر: 3730444
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

بررسی «زبان‌شناسانه قرآن» در برلین

گروه بین‌الملل – نشست «تفسیر فیلولوژیکی(زبان‌شناسانه) قرآن کریم» 13 شهریورماه سال جاری به همت رایزنی فرهنگی ایران در برلین برگزار می‌شود.

فردا//برگزاری نشست «تفسیر زبان‌شناسانه قرآن» در برلینبه گزارش ایکنا؛ در فراخوان این نشست که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان منتشر کرد، آمده است: دومین جلسه از سلسله مباحث «تفسیر فیلولوژیکی* قرآن کریم» سه‌شنبه چهارم سپتامبر مصادف با 13 شهریورماه در خانه ایران در برلین(رایزنی فرهنگی ایران در آلمان) برگزار می‌شود.

این نشست از ساعت 10 تا 12 به وقت محلی برگزار خواهد شد و کوششی برای درک قرآن آن‌گونه که مردم صدر اسلام، آن را از زبان پیامبر(ص) درک کردند، است.

این جلسه شامل بررسی گروه اول از سوره‌های مکی خواهد بود و خانم خادم الشریعه، محقق علوم قرآنی و دانشجوی دکتری در مرکز علوم اسلامی دانشگاه مونستر در آن سخنرانی می‌کند.

خادم الشریعه فعالیت‌های زیادی را در حوزه دین انجام داده است و مدرس «بررسی سیستم تعلیم، تربیت و پرورش دینی قرآنی» در مدرسه عالی علوم اجتماعی کاتولیک برلین نیز هست.

*فقه‌ اللغه، لغت‌شناسی(واژه‌شناسی)، فیلولوژی یا متن‌شناسی دانش مطالعه نوشته و متن در منابع تاریخی با توجه به ترکیب جنبه‌های ادبی، تاریخی و زبان‌شناسی آن است.

انتهای پیام

captcha