بهره‌گیری گزینشی از مفاهیم قرآن؛ علت نقص جوامع اسلامی
کد خبر: 3730451
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

بهره‌گیری گزینشی از مفاهیم قرآن؛ علت نقص جوامع اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در مازندران علت نقص جامعه اسلامی را بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن دانست و اظهار کرد: جوامعی که زهد قرآن، اعجار قرآن، تقوای قرآن، جهاد، زکات و عوم قرآن را توامان پذیرفتند به رشد اسلامی رسیدند.

بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن؛ علت نقص جوامع اسلامی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران  امروز، 25 تیرماه در آیین افتتاح چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران که در باشگاه برق ساری برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستیم که در این چنین رویداد قرانی تعداد فراوانی از فعالان قرآنی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه قران دارای ظاهر و باطن است، افزود: فهم بطون قرآن برای افراد عادی به استثنای ائمه مشکل است و همانطور که درک کامل خداوند برای ما انسانها ممکن نیست شناخت همه ابعاد قران و حقیقت آن از انسانهای عادی برنمی‌آید.

طبرسی یکی از عوامل گمراهی انسانها را کم توجهی به سیره نبوی و علوی دانستند و تصریح کرد: هر کس بخواهد به وادی فهم قرآن وارد شود باید به ائمه اقتدا کند و با نور ائمه به درک قرآن نائل شود.

وی با اشاره به وجود فرقه‌های زیاد در جوامع اسلامی، افزود: سنی‌ها قرآن را بدون عترت برداشتند و ما شیعیان  قرآن را با عترت پذیرفتیم اما عترت را بیشتر از قرآن استقبال کردیم و حق قرآن را به جای نیاوردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توجهات مقام معظم رهبری به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و جهان، اظهار کرد: امروز به برکات انقلاب و تاکیدات رهبری قرآن به شکوفایی رسید و نتایح مسابقات بین‌المللی قرآن موید این مطلب است و باید قدر این نعمت را دانست.

وی با اشاره به اینکه باید خدا را شکرگزار باشیم که بر سر سفره کتاب الهی نشسته‌ایم، افزود: آشنا شدن با کلام الهی را نمی توان برای آن ارزش تعیین کرد چرا که علت غایی خلق انسان فهم قرآن است و فهم قرآن مهمتر از خلق انسان است.

طبرسی با بیان اینکه ما باید زندگی‌مان را با مفاهیمی قرآنی تطبیق دهیم ادامه داد: قرآن برای زندگان است و ما برای زندگی کردن به تعلیمات قرآنی نیازمندیم و برای زندگی سالم و رفاه و آسایش باید به قرآن مراجعه کنیم.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی مدون تعلیمی و تربیتی است، افزود: علت نقص جامعه اسلامی این است که بهره‌گیری گزینشی از  مفاهیم قرآن دارند.و  آنانی که زهد قرآن، اعجار قرآن، تقوای قرآن، جهاد، علم و دانش قرآن را توامان پذیرفتند به رشد اسلامی رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمن برای بی‌هویت کردن جوامع اسلامی دنبال تخریب اصول است، افزود: تخریب حجاب و ترویج بی‌بندباری در جوامع اسلامی و فضای مجازی برای دگرگون کردن هویت اسلامی است.
انتهای پیام

captcha