لزوم بازنگری قوانین جذب دانشجویان و هیئت علمی شاهد و ایثارگر
کد خبر: 3730473
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
نیلی احمدآبادی تاکید کرد:

لزوم بازنگری قوانین جذب دانشجویان و هیئت علمی شاهد و ایثارگر

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه قوانین جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر نیازمند بازنگری است، گفت: برخی قوانین مانع هستند و باید بعد از ۴۰ سال بازنگری شوند.

لزوم بازنگری قوانین جذب دانشجویان و هیئت علمی شاهد و ایثارگر
به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین گردهمایی مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، صبح امروز دوشنبه، ۲۵ تیرماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران و با حضور محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از دانشجویان خانواده شاهد و ایثارگر سراسر کشور در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
 
نیلی احمدآبادی در آغاز این گردهمایی با بیان اینکه در همه دنیا شهدا و ایثارگران جایگاه ویژه‌ای دارند بخشی که منازعه‌ای در آن وجود ندارد موضوع شهداست که آن‌ها را تکمیل می‌کند، اظهار کرد: سیاستمداران سعی کردند برای تکریم خانواده شهدا و رزمندگان قوانینی وضع کنند و به واسطه این قوانین نیز شاهد حضور و ورود ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در دانشگاه‌ها بودیم. باید امکانات لازم را برای توانمندی این دانشجویان ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: قوانین متعددی در خصوص شاهد و ایثارگر داریم که باید مورد بررسی قرار دهیم که این قوانین تا چه میزان توانسته اهداف قانون‌گذار را محقق کند. دانشگاه تهران بیشترین جمعیت دانشجو، هیئت علمی و کارکنان را در بین دانشگاه‌ها دارد. با توجه به اینکه قانون ملزم کرده ۲۰ درصد از این افراد باید شاهد و ایثارگر باشند دانشگاه تهران بیشترین تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر را دارد.

نیلی احمدآبادی با تاکید بر اینکه قانون جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر و اعضای هیئت علمی باید بعد از ۴۰ سال بازنگری و اصلاح شود، گفت: برخی قوانین که در این خصوص وضع شده نه‌تنها یاری‌رسان نیست بلکه مانع نیز ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال جذب اعضای هیئت علمی در این حوزه است که دانشگاه باید به محض جذب این افراد، آن‌ها را رسمی و قطعی کند به همین دلیل فرصتی برای ارزیابی باقی نمی‌ماند و به جای این که این قوانین به دانشگاه کمک کند مانع جذب می‌شوند.

به گفته رئیس دانشگاه تهران، در این دانشگاه یا در هر دانشگاه دیگری کسی که فارغ‌التحصیل می‌شود باید دارای کیفیت لازم و شرایط لازم برای فارغ‌التحصیلی باشد؛ بنابراین اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها فعالیت مضاعف برای این امر مهم انجام دهند؛ دانشگاه‌ها باید این توانمندی بالقوه را به توانمندی بالفعل تبدیل کنند.

وی افزود: اولین توانمندی دانشجویان اعتماد بنفس است و همچنین فضای آموزشی دانشگاه که باید دانشجویان را با شرایط دانشگاه و محیط آموزشی آشنا کند.

نیلی احمدآبادی گفت: امروز مهارت‌هایی که به دانشجو می‌دهیم مهارت‌های متفاوتی است از نظر دانشگاه باید همه امکانات برای دانشجویان فراهم شود تا فارغ‌التحصیل شوند. جامعه دانشگاهی نباید حالت دفاعی به خود بگیرد و آنچه قانون‌گذار گفته باید بتوانیم به اجرا درآوریم.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با شعار عزت‌مندی و توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد، از ۹۰ دانشجوی برگزیده شاهد و ایثارگر مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار تقدیر شد.

گفتنی است، روز دوم این همایش سه‌شنبه ۲۶ تیر در باغ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha