افزایش میزان حضورمردم خراسان‌شمالی در انتخابات ریاست جمهوری
کد خبر: 3730477
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

افزایش میزان حضورمردم خراسان‌شمالی در انتخابات ریاست جمهوری

گروه سیاسی-سرپرست دفترنظارت و بازرسی انتخابات خراسان‌شمالی گفت: طی دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری میزان حضور مردم این منطقه به طور چشمگیری افزایش یافته و همواره بالاتراز میانگین کشوری بوده است.

افزایش میزان حضورمردم خراسان‌شمالی در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی،ملک محمد حسن زاده، سرپرست دفترنظارت و بازرسی انتخابات در استان در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان اظهار کرد: از زمان تاسیس این استان تاکنون میزان مشارکت مردمی در صحنه‌های سیاسی کشورهمانند ریاست جمهوری به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
وی ادامه داد:مردم این استان در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 81.36 و در دوازدهمین دوره نیز 80.72 بوده و این در حالیست که در این دو دوره گفته شده میانگین کشوری 72.70 و73.33 بوده است.
حسن زاده با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم در این استان 16 شکایت وصول شده است، افزود: برخی از این شکایات در ارتباط با گزارش‌های مردمی و مابقی نیز تخلفات تبلیغاتی بوده است.
وی یادآورشد: با توجه به وجود سندهایی درباره انجام تخلف این در حالیست که همه 16 گزارش به دستگاه قضا ارجاع داده شد تا حکم مربوطه صادر شود.
حسن زاده درخصوص فعالیت برخی از افراد به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده در استان، عنوان کرد: به دلیل اینکه هنوز ثبت نام ها شروع نشده نمی توانیم به آن ورود کنیم و این در حالیست که پس ازآغاز نام نویسی همه فعالیت های نامزدها رصد خواهدشد.
وی با اشاره به رحلت آیت الله حبیب الله مهمانواز،نماینده مردم خراسان‌شمالی در مجلس خبرگان رهبری،گفت: تاکنون خبر دقیقی از برپایی انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نداریم اما در اجلاسیه شهریورماه سال جاری درخصوص برپایی انتخابات میان دوره ای تصمیم گیری می‌شود تا به تناسب آن امکان انتخاب فردی به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ایجاد شود.

captcha