ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ناشران تقویم
کد خبر: 3730485
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خواستار شد؛

ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ناشران تقویم

گروه جامعه ــ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص عدم «درج عنوان روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، در تقویم رسـمی کشور » ابراز تاسف نموده و خواستار ابلاغ مجدد مراتب به ناشرین تقویم‌ها شده است.

به گزارش ایکنا؛ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از غفلت در اجرای مفاد مصوبه جلسه شماره 628 مورخ 26/ 5/ 89 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص «درج عنوان روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، در تقویم رسـمی کشور» ابراز تاسف نموده و خواستار ابلاغ مجدد مراتب به ناشرین تقویم‌ها شده است.

در این نامه که به امضای عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران حرم مطهر رسیده، تصریح شده است، درج عنوان روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، در چهارم ربیع الثانی در تقویم رسـمی کشور، متأسفانه در بسیاری از تقویم‌های کشور مغفول واقع شده و از این رو، خواهشمند است دستور فرمائید ضـمن ابلاغ مجدد مراتب به ناشرین محترم تقویم‌ها، بنحوی که مصلحت می‌دانند برحسن اجرای آن نیز نظارت لازم صورت پذیرد.

بنا به روایات تاریخی، ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع) در سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است و مدت ۷۹ سال عمر با برکت ایشان با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمدتقی (ع) و امام علی النقی (ع) مقارن بوده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرد و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.این فرزند پیامبر (ص) از آنجا که از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است به حسنی شهرت یافته است.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین (ع) و از چهره‌های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت (ع) و پیروان آنان بود. توصیف ائمه معصومین (ع) از ایشان، نشان‌دهنده شخصیت علمی و مورد اعتماد ایشان است؛ حضرت امام هادی (ع) گاهی اشخاصی را که سؤال و مشکلی داشتند، راهنمایی می‌فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرفی می‌فرمودند.

اکنون نیز بارگاه نورانی و باصفای حضرت سیدالکریم، عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری قبله تهران، قرار دارد که پیوسته از سراسر ایران و از سایر نقاط جهان مشتاقان اهل بیت (ع) و ارادتمندان به ساحت مقدس امامزادگان والامقام برای زیارت به آن مشرف شده و به توسل می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha