جایگاه زن در نظام‌های بشری و سلطه جهانی مخدوش شده است
کد خبر: 3730507
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

جایگاه زن در نظام‌های بشری و سلطه جهانی مخدوش شده است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: متاسفانه جایگاه الهی زن مغفول واقع شده و این درد بزرگ جامعه بشری است ک فقط مختص به جامعه اسلامی، ایرانی و شیعی نیست بلکه زن و جایگاه کرامتی زن در نظام‌های بشری و سلطه جهانی مخدوش شده است.

جایگاه کرامتی زن در نظام‌های بشری و سلطه جهانی مخدوش شده است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در همایش «زن مسلمان» که در سالن اجتماعایت بیمارستان الزهرا(س) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: پیرامون مقام زن کتاب‌های فراوانی، خصوصا در دوران انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمده است، اما در دوران قبل از انقلاب تنها کتابی که می‌توان به آن استناد کرد دو کتاب ارشمند "نظام حقوق زن در اسلام" و "مسئله حجاب" از استاد شهید مرتضی مطهری است، ولی بعد از انقلاب، هم از سوی زنان عالمه و هم از سوی مردان عالم کتاب‌ها فراتر و گسترده تر در این خصوص نوشته شد.

امام جمعه رشت تصریح کرد: در یک مراسم نمی‌توان همه مسایل مربوط به جایگاه و ارزش و اعتباری که زن در جامعه اسلامی دارد بیان کرد، در این خصوص باید در جلسات تخصصی و به صورت گسترده بحث شود؛ این گونه جلسات و همایش‌ها مثل نماز جمعه هستند، همان طوری که نمی‌شود در نماز جمعه به همه مسائل جامعه اسلامی پرداخت و فقط مقداری در خصوص اخلاق صحبت می‌شود و مقداری هم در خصوص مشکلات دنیای اسلام در این گونه همایش‌ها هم باید به نکاتی از ارزش و اعتبار زن در جامعه پرداخت.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یکی از مسایلی که در مورد زن مطرح است هویت زن است، در این راستا دو دیدگاه از نظر مفسران شیعه و سنی در مورد زن وجود دارد؛ یک دیدگاه این است که زن از ظل مرد آفریده شده است و دیگاه بعدی این است که جوهره زن عین جوهره مرد است که هر دو از یک جوهره آفریده شده‌اند و خداوند در قرآن نیز به آن اشاره دارد.

وی ادامه اد: امروزه آنچه که برای زن در نظام‌های ارزشی الهی و در مکاتب توحیدی تبیین شده به مقوله فراموشی سپرده شده است و متاسفانه جایگاه الهی زن مغفول واقع شده تا جایی که زنان جامعه بشری این باور در آنها ایجاد شده که آنچه شما دارید این است که ما می‌گوییم و این درد بزرگ جامعه بشری است نه فقط مختص جامعه اسلامی، ایرانی و شیعی بلکه زن و جایگاه کرامتی زن در نظام‌های بشری و سلطه جهانی مخدوش شده است.

وی ادامه داد: کرامت زن باید در دو مقوله کرامت ذاتی و کرامت اکتسابی مورد برسی قرار گیرد، زن در نظام تکوین مانند مرد است، همچنان که خداوند مرد را آفرید و برای او در تکوین هیچ برتری قرار نداد، زن را نیز آفرید و برای او در نظام تکوین هیچ برتری قرار نداد. اما کرامت اکتسابی آن کرامتی است که خداوند قدرت اکتساب آن را در اختیار این موجود نهاده است. متاسفانه امروز دشمنان تلاش می‌کند زندگی زنان را مردانه کنند هچنانکه تلاش می‌کنند مرد را از مردوارگی خود دور کنند و امروز این خطوط اندیشه الحاد جهانی است.


انتهای پیام

captcha