دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه دانشجو می‌پذیرد
کد خبر: 3730524
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه دانشجو می‌پذیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از بین پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری به صورت روزانه و شبانه در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه دانشجو می‌پذیرد

حجت‌الاسلام محمدقاسم احمدی، رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برای سال تحصیلی 98-97 از بین پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی، گفت: نهادینه شدن و جهانی شدن فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی و رشد جامعه به سوی حیات طیبه چشم‌انداز این دانشگاه است.
وی با بیان برخی از اهداف این دانشکده، افزود: تربیت نیروی انسانی مهذب، متعهد و متخصص به منظور تدریس، پژوهش و برنامه‌ریزی در زمینه علوم، فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی در پرتو مکتب اهل‌بیت(ع) و ایجاد محیط مناسب برای بهره‌گیری از امکانات علمی و روش‌های تحقیقاتی و تبادل اطلاعات در داخل و خارج از کشور از جمله اهداف این دانشکده است.
رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای پژوهش‌های علمی و جمع‌آوری منابع و اطلاعات برای کشف حقایق و توسعه مرزهای دانش‌ قرآنی در جهان از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های این دانشکده را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدی به ضرورت‌های تأسیس این دانشکده نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از این ضرورت‌ها نگرانی دلسوزان جامعه از فقر شدید فرهنگ قرآنی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور و نیاز به تربیت نیروهای متخصص و متفکر و مدیر قرآنی است.
وی شرایط عمومی پذیرش دانشجو در این دانشگاه را برمبنای اهداف اصلی دانشکده دانست و گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، نشر و ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی و ایجاد محیط مناسب برای آموزش و پژوهش علوم قرآنی است براین مبنا تمامی داوطلبان علاوه بر شرایط عمومی آزمون سراسری مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام باید دارای شرایط دانشگاه علوم قرآنی که از جمله آن‌ها یادگیری علوم و معارف قرآنی و اشتغال به فعالیت‌های قرآنی پس از تحصیل است باشند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه افزود: امتیازاتی برای تحصیل در این دانشکده در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها تحصیل در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به صورت رایگان است و دانشجویان از مزایای متعارف صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می‌شوند.
حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان غیربومی از خوابگاه دانشجویی برخوردار می‌شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به تبصره ذیل ماده مصوبه 16/2/75 مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در صورت حفظ کامل قرآن بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآنی راه می‌یابند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در اولویت استخدام دانشکده‌های علوم قرآنی و بخش‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خواهند بود.
وی در پایان افزود: دوره‌های آمادگی مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی دانشجویان در سطح مطلوب برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha