رسانه‌ حلقه واسط مردم و حکومت؛ نه ابزار تسویه حساب
کد خبر: 3730534
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰
نقوی حسینی عنوان کرد:

رسانه‌ حلقه واسط مردم و حکومت؛ نه ابزار تسویه حساب

گروه سیاسی ــ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس در رابطه با ویژگی یک رسانه پوبا و سازنده گفت: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی باید حلقه واسطی بین مردم و حکومت باشند و رسانه باید یک نقش کاملاً سازنده را ایفا کند و طرف معامله نباشد و به میدان تسویه حساب، معامله و انتقام‌گیری ورود پیدا نکند.

سه‌شنبه// رسانه‌ حلقه واسط میان مردم و حکومت است نه ابزار تسویه حساب«سیدحسین نقوی حسینی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در رابطه با سخنان رهبر مظعم انقلاب در دیدار اخیر اعضای هیئت دولت در خصوص نقد منصفانه و منعکس کردن تصویر مثبت ازاقدامات دولت در رسانه‌ها گفت: دولت نظام جمهوری اسلامی به مثابه یک کشتی است که همه ما در آن سوار هستیم و این کشتی در یک مسیر مشخص در حال حرکت است، لذا تمام تلاش بر این بوده که این کشتی به راحتی و آسان حرکت کند تا به مقصد برسد.

وی ادامه داد: طبیعی است هر حرکتی که باعث توقف یا کندی کار و یا ایجاد مصائب برای مردم و مسافران این کشتی شود، خلاف منافع ملی است. لذا انتقاد و نقد دولت باید در این چارچوب باشد و اگر منتقدین، متخصصان و صاحب‌نظران دلسوز در جایی احساس کردند که اقدام و یا تصمیم دولت امکان دارد خللی در حرکت این کشتی ایجاد کند باید این منتقدین دلسوز، نقد خود را مطرح سازند و از ابزارهای لازمی که در اختیار دارند به‌طور سازنده بهره گیرند. مثلاً نمایندگان مجلس ابزارهایی مثل تذکر، سؤال و یا استیضاح در اختیار دارند که می‌توانند از این‌ها استفاده کنند تا مسیر موفقیت دولت با برطرف ساختن ضعف‌ها هموار شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این مطلب که نقدها نباید به عاملی برای تسویه حساب گروهی و یا شخصی بدل شود، تصریح کرد: نقدهای تخریب‌گرایانه باعث می‌شوند تا حرکت این کشتی دچار مشکل شود؛ چون این‌گونه نقدها همه را متضرر می‌کند و لازم است که نقد در جهت اصلاح امور و سازندگی باشد.

وی در توصیه‌ای به دولت مطرح کرد: همچنین به دولت توصیه می‌کنم که آستانه تحمل خود را افزایش دهد و نقدپذیر باشد و به آن‌ها توجه کند؛ زیرا منتقدین که دشمن این نظام نیستند بلکه دلسوز دولت و نظام هستند. مثلاً پنج سال پیش به دولت تذکر دادیم که حفظ تورم تک رقمی با رکود اقتصادی به مصلحت نظام اقتصادی کشور نیست و هرچند ممکن است شما تورم را تک رقمی نگاه دارید اما رکود در کشور حاکم می‌شود و در نتیجه نقدینگی افزایش می‌یابد و این نقدینگی به سمت بانک‌ها سرازیر می‌شود و اگر بانک‌ها نتوانند سود برسانند، به سیستم اقتصادی کشور آسیب‌ خواهد رساند، اما دولت به تذکر و نقد ما توجهی نکرد.

نقوی حسینی در پایان به ویژگی یک رسانه پویا و سازنده اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی باید حلقه واسطی بین مردم و حکومت باشند و دیدگاه‌ و نقدهای مردم را به حکومت منتقل کنند و متقابلاً اقدامات و تلاش‌های حکومت را به مردم منتقل سازند؛ یعنی رسانه باید یک نقش کاملاً سازنده را ایفا کند و طرف معامله نباشد و به میدان تسویه حساب، معامله و انتقام‌گیری ورود پیدا نکند. لذا رسانه اگر عملکرد مثبتی از دولت مشاهده کرد آن‌را به مردم منتقل کند و انتقادات مردم را هم به دولت انتقال دهد.

انتهای پیام

captcha