تعامل و همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری اردبیل گسترش می‌یابد
کد خبر: 3730535
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

تعامل و همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری اردبیل گسترش می‌یابد

گروه اجتماعی - با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، توسعه تعامل و همکاری فی مابین جلسه هم اندیشی جهاددانشگاهی استان و شهرداری اردبیل برگزار شد.

تعامل و همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری اردبیل گسترش می‌یابد
به گزارش ایکنا از اردبیل، مهرداد موجبی، مدیر مرکز مطالعات شهری جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل امروز 25 تیرماه در جلسه مشترک با شهرداری اردبیل، با بیان اینکه این مرکز فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است افزود: جهاددانشگاهی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به عنوان بازوی مشاوره‌ای شهرداری اردبیل در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی عمل کند.
موجبی از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با شهرداری اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی، در حوزه‌های مختلف شهرسازی و انجام طرح‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کند.
وی به اجرای طرح «ساماندهی و تدوین دستورالعمل آب‌های گرم معدنی و پارک‌های آبی سرعین» با همکاری شرکت مهندسین مشاور فجر توسعه اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف تدوین دستورالعمل‌های پیشنهادی در زمینه مدیریت و تخصیص بهینه آب به مجتمع‌های آبدرمانی، ارائه راهبرد‌های متنوع سازی خدمات گردشگری در زمینه جذب بیشتر گردشگر و درجه بندی مجتمع‌های آبدرمانی شهر سرعین اجرا می‌شود.
موجبی به اجرای طرح مطالعاتی «مکان‌یابی و طراحی بوستان نشاط و عفاف بانوان» در اردبیل توسط جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف بهره‌مندی بانوان از فضایی تفریحی در استان برنامه ریزی شده است که متخصصان و پژوهشگران مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل نسبت به مکان‌یابی و تهیه نقشه و طرح پارک اقدام کرده اند.
در این جلسه بهنام فتحی، مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اردبیل با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون جهاددانشگاهی خدمات ارزشمندی به استان ارائه کرده است ادامه داد: فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این نهاد در امر آموزش و پژوهش قابل تحسین بوده و موجب انجام فعالیت‌ها در داخل استان شده است.
فتحی اظهار کرد: با توجه به اولویت شهرداری اردبیل بر پژوهش محور کردن فعالیت‌های استانی، این نهاد در اواخر سال گذشته اقدام به راه اندازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری کرده است.
وی اضافه کرد: هماهنگی، نظارت، برنامه ریزی، ارزیابی و تحقق طرح‌های مطالعاتی با مشارکت جامعه علمی، دانشگاهی و نخبگان و تعامل با صاحب نظران، فرهیختگان، محققان و پژوهشگران از اهداف اصلی راه اندازی این مرکز بوده است.
فتحی با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری شهرداری اردبیل برای انجام فعالیت‌های منسجم و پویا در امر پژوهش در حال تجهیز است یادآور شد: نیازسنجی‌های پژوهشی در مناطق مختلف اردبیل توسط شهرداری انجام شده است که به زودی فراخوان طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز اعلام و منتشر خواهد شد.
وی با تاکید بر انجام طرح‌های پژوهشی علمی و کاربردی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتشار فراخوان و انجام تحقیقات لازم فعالیت‌های شهرداری اردبیل به سمت پژوهش محور شدن سوق یابد و نتایج آن در زندگی مردم ملموس شود.
انتهای پیام

captcha