مادران فرزندانی انقلابی تربیت کنند
کد خبر: 3730549
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

مادران فرزندانی انقلابی تربیت کنند

گروه اجتماعی – مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مادران باید فرزندانی انقلابی تربیت کنند انقلابی فقط به منزله کار سیاسی نیست بلکه تربیت فرزندانی است كه دیندار، خانواده دوست و دارای ادب اسلامی باشند.

مادران باید فرزندانی انقلابی تربیت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از گیلان، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک روز دختر، اظهار کرد: نگاه اسلام، اهل بیت(ع) و قرآن به زن نسبی نیست بلکه کامل و جامع است و شبهاتی كه دشمنان بصورت برنامه ریزی شده در جامعه درباره زنان وارد می‌كنند، منافات و تضاد بسیاری با اسلام دارد.

وی در خصوص اهمیت نقش زنان در جامعه، افزود: در بعضی از روایات و آیات به نقش اثرگذار زنان اشاره شده، بطوری که پیامبر اكرم(ص) فرمود «دختران چه خوبند و بهترین فرزندان دختران هستند زیرا مهربان، نرم خو، مددکار، آماده به کار، انیس انسان و با برکت هستند و به پاکیزگی و تمیزگی علاقه‌مند هستند».

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) در خصوص وجود دختر، گفت: امام جعفرصادق(ع) در خصوص اهمیت جنس زن در پیشگاه الهی می‌فرمایند «کسی که سرپرست دو دختر خواهر باشد این سرپرستی و حمایت باعث خواهد شد که از آتش جهنم محفوظ گردد».

حجت‌الاسلام علیزاده تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها دچار فهم ناقصی هستند که فکر می‌کنند اگر خانواده‌ای و یا زوجی دچار فرزند پسر نشود دچار سرافکندگی و شرمساری خواهند شد این در حالی است خداوند به حضرت رسول(ص) یک فرزند دختر داد آنهم دختری كه نسل امامان معصوم ما از این كوثر الهی و بزرگوار است بوجود آمد؛ دختر به واقع عزت، آبرو، احترام و برکت است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص عظمت زنان در جامعه می‌فرمایند «زن برای همسر خود کاری انجام می‌دهد که مادر برای بچه کوچک خود می‌كند و زنان دقیق و ظریف به این نکته مهم آشنا هستند».

مدیركل اوقاف و امورخیریه گیلان بیان کرد: یكی از وظایف سنگین بانوان تربیت نسل و فرزندان است که بسیار حساس و مهم است ما زمانی که باید به فرزند حجاب، اخلاق و دین یاد دهیم و این زمان مهم را به عقب موكول كنیم باید انتظار تاوان آن را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیزاده تاکید کرد: مادران باید فرزندانی انقلابی تربیت کنند انقلابی فقط به منزله کار سیاسی نیست بلکه تربیت فرزندانی است كه دیندار، خانواده دوست و دارای ادب اسلامی باشند، اگر فرزندی مادر خوبی نداشته باشد مطمئنا فردی صالح برای جامعه خود نخواهد شد.

وی گفت: امروزه متاسفانه بعضی از زنان و مادران از فضای دینی دور شده‌اند و این موضوع باعث بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روحی به فرزندان و جامعه شده، نقش زنان تاثیرگذار در فرآیندها و تعالی جامعه است.

انتهای پیام

captcha