جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در استان زنجان/ تأمین نیاز‌های بیش از ۹۰۰۰ مددجو از محل زکات
کد خبر: 3730552
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات در استان زنجان/ تأمین نیاز‌های بیش از ۹۰۰۰ مددجو از محل زکات

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۳ میلیارد تومان زکات گفت: این مبالغ برای تهیه جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن و پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی و درمانی صرف شده است.

جمع‌آوری بیش از 3 میلیارد تومان زکات در استان زنجان/ تامین نیازهای بیش از 9000 مددجو از محل زکات
به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار مسئولان زکات و کارشناسان توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: باید با تلاش مضاعف، تدبیر و برنامه‌ریزی نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام شود.
 
وی زکات جمع‌آوری‌ شده در سطح استان زنجان در 3 ماهه نخست امسال را 3 میلیارد و 14 میلیون تومان برشمرد و گفت: این رقم شامل زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 309 درصد نشان می‌دهد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در مورد هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده بیان کرد: ازمحل جمع‌آوری زکات در سه ماهه اول سال جاری در تامین نیازهای بیش از 9 هزار و 319 نفر از خانواده‌های تحت حمایت هزینه شده است که می توان به پرداخت 22 فقره جهیزیه، 18 مورد کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و 167 مورد کمک هزینه درمانی بیماران صعب العلاج اشاره کرد.
 
صفری همچنین به احداث 12 واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت، پرداخت کمک معیشت به 7 هزار و249 خانواده و پرداخت یک هزار و841 فقره کمک موردی به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: 85 درصد زکات جمع‌آوری شده صرف  هزینه‌های محرومان شده است.
 
دبیر شورای زکات استان زنجان به پروژه‌های عمرانی تکمیل شده از محل زکات هم اشاره کرد و گفت: کمک به ساخت 4 مسجد، یک باب حسینیه و مرمت 4 فقره پروژه عمرانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده از محل زکات بوده است که 15درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 12 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات در این بخش در استان زنجان در سه ماهه اول  امسال 89 درصد محقق شده است.
 
انتهای پیام
captcha