اعزام ۴۰۰۰ نفر بازنشسته به مشهد
کد خبر: 3730596
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

اعزام ۴۰۰۰ نفر بازنشسته به مشهد

گروه اجتماعی - از سوی سازمان تامین اجتماعی در طرح کرامت رضوی استان مازندران ۴ هزار نفر بازنشسته با هزینه کامل به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

4000 نفر بازنشسته به مشهد مقدس اعزام شدند

به گزارش ایکنا از مازندران، به مناسبت هفته تامین اجتماعی نشست خبری مدیران تامین اجتماعی مازندران 24 تیر ماه 95 در سالن کنفرانس اداره تامین اجتماعی بابلسر با حضور اصحاب رسانه استان مازندران برگزار شد.
سید علی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در این نشست با اشاره به این مطلب که 19 تیر ماه الی 25 تیر ماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامیده شده است گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر و یک نهاد عمومی غیردولتی به حساب می‌آید که خدمات خود را در قالب تعهدات کوتاه و بلند مدت در حوزه‌های بیمه‌ای و درمانی ارائه می دهد.
وی افزود: گسترش عدالت اجتماعی و کاهش فاصله میان فقیر و غنی از جمله اهداف این سازمان به شمار می‌آید و بیش از 20 نوع خدمت در قالب بلند مدت و کوتاه مدت ارائه می کند.
محمودی بیان کرد: مهم‌ترین تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی بر مبنای قانون تأمین اجتماعی و مقررات مربوط به آن برای حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها، بارداری، مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج است.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی مازندران اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزدی و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است که در سال 92 شمار بیمه شدگان اجباری 366 هزار نفر بوده که این تعداد در سال 97 به 390 هزار نفر افزایش یافته است که با رشد هفت و سه درصدی همراه بوده است.
وی ادامه داد: براساس قانون؛ سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست. به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.
محمودی گفت: در طرح کرامت رضوی استان مازندران 4 هزار نفر بازنشسته را با هزینه صفر تاصد به مشهد مقدس اعزام شدند. و طرح نسیم سلامت، زیارت عتبات عالیات، کمک‌های مالی بلاعوض و تسهیلات اهدایی کم بهره را در دستور کار داشتیم و به مرحله اجرایی در آورده ایم.
وی با ارایه این مطلب که ما در دو دهه گذشته مازندران در بخش بازنشستگان رشد بسیاری داشته ایم که این رشد سازمان را با خطر مواجه می کند ادامه داد:  در سال 92 بازنشستگان و مستمری بگیران 63 هزار نفر بوده  که این تعداد در سال 97 به 86 هزار نفر معادل 37 درصد رشد داشته است.

در ادامه محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران نیز با اشاره به این مطلب که ما در تامین اجتماعی به دوشیوه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم عمل می کنیم گفت: درمان مستقیم شیوه ای از درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی است که در آن بیمه شده ای که دارای دفترچه درمانی معتبر است به یکی از بیمارستانها و یا مراکز بهداشتی درمانی متعلق به این سازمان مراجعه و خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کند. که مستقیما توسط 5 بیمارستان و 15 مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان مازندران انجام می‌شود.

وی افزود: درمان غیرمستقیم نیز شیوه ای است که در آن بیمه شده تأمین اجتماعی از خدمات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌کند و اگر بیمه شده به مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی مراجعه کند، تنها فرانشیز هزینه های درمانی را می پردازد.

خورشیدی عنوان کرد: در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، باید کل هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کند و دفاتر اسناد پزشکی تأمین اجتماعی، طبق تعرفه های مصوب هیأت وزیران درخصوص خدمات پزشکی، بخشی از هزینه های درمانی چنین بیمه شده ای را به او بازپرداخت می کنند. که اعتبار برای این دو درمان در سال گذشته 100 میلیارد تومان بوده است که یک سوم آن مستقیم و دوسوم آن غیر مستقیم بوده است. حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

captcha