اقتدار و عظمت ایران اسلامی موجب هراس دشمنان شده است
کد خبر: 3730622
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
امیدی:

اقتدار و عظمت ایران اسلامی موجب هراس دشمنان شده است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: دشمنان ستاد جنگ اقتصادی علیه ملت و دولت ایران تشکیل داده‌اند و امروز شاهد هستیم که ایران از قدرت منطقه‌ای و جهانی برخوردار است و این اقتدار و عظمت ایران اسلامی برای دشمنان موجب هراس شده است.

به گزارش ایکنا از ایلام، یوسف امیدی، رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است و در انتخابات از رای مردم صیانت می‌کند.
وی افزود: دو مورد از مصوبات مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان رسیده که یکی کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان‌یافته مالی) و دیگر هم اصلاح قانون مبارزه با پولشویی بوده است که مصوب خود مجلس شورای اسلامی بود.
امیدی اضافه کرد: نقش دفتر نظارت بر انتخابات در راستای نظارت بر انتخابات مجلبس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری و همچنین همه‌پرسی در صورت برگزاری است و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است  که با توجه به مشکلاتی که در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات وجود داشت، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تلاش کردند که نظارت بر این انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کنند اما شورای نگهبان با توجه مشکلات قانونی و امکانات پشتیبانی و حجم 200 هزار نفری اعضای شورای شهر و روستای این امر را نپذیرفته است .
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام با بیان اینکه 23 اصل در قانون اساسی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به شورای نگهبان است، ادامه داد: نظارت بر انتخابات در اصل 99 قانون اساسی ذکر شده و این نظارت بر اساس  ماده 5 قانون نظارت استصوابی و موثر است.
امیدی با بیان اینکه در انتخابات دور گذشته حدود 25 شکایت مربوط به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات واصل که به مراجع قضایی و دادگستری ارجاع شده است، گفت: نظام در تلاش است تا قوانین انتخابات را در یک قانون تجمیع کنند و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و نواقص قانون گذشته را مرتفع کنند .
وی ادامه داد: امیدواریم بر اساس این قانون برای انتخاباتی مانند ریاست جمهوری مد نظر قرار گیرد و از ثبت‌نام هر کسی در این عرصه جلوگیری شود.
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمنان علیه نظام اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان ستاد جنگ اقتصادی علیه ملت و دولت ایران تشکیل داده‌اند و امروز شاهد هستیم که ایران از قدرت منطقه‌ای و جهانی برخوردار است و این اقتدار و عظمت ایران اسلامی برای دشمنان موجب هراس شده است.
انتهای پیام
captcha