دهه کرامت؛ فرصتی برای گسترش فرهنگ رضوی
کد خبر: 3730625
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

دهه کرامت؛ فرصتی برای گسترش فرهنگ رضوی

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: باید تلاش کرد که در دهه کرامت با بهره‌گیری از سیره رفتاری، علمی و عملی امام رضا (ع) فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش داد.

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این استان، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی در راستای تبیین سیره ائمه اطهار (ع) به‌ ویژه حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در بین اقشار مختلف مردم به ‌ویژه نسل جوان است .
امام‌ جمعه ایلام با بیان اینکه دهه کرامت بهترین فرصت در راستای الگوپذیری در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، عبادی و اخلاقی از این دو شخصیت بزرگ و امام عزیز است، یادآور شد: در دهه کرامت باید تلاش کرد که به بهره‌گیری از سیره رفتاری و علمی و عملی امام رضا (ع) فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش داد .
لطفی با تأکید بر اینکه باید از این فرصت مناسب در راستای ترویج فرهنگ رضوی و شعائر اسلامی به بهترین نحو استفاده کرد، بیان کرد: سیره عملی و علمی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی و مقابله با فرهنگ منحط غربی و تهاجم فرهنگی است .
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مناسبت‌های دینی و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) بیان معارف و سیره علمی، عملی و اخلاقی معصومان(ع) است، ابراز کرد: به برکت انقلاب اسلامی و وجود این خواهر و برادر گرامی در کشور عمده جوانان ایران اسلامی گرایش و پیوند عمیقی با معنویت پیداکرده‌اند .
امام‌ جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد جامعه باید مبتنی بر حجاب و عفاف باشد، اظهار کرد: باید ائمه اطهار (ع) و به‌ویژه حضرت معصومه و امام رضا (ع) که ساکن و مدفون در ایران اسلامی هستند به‌عنوان الگوهای کامل به جوانان و اقشار مختلف جامعه معرفی شوند .
لطفی در ادامه با اشاره به روند احداث زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، یادآور شد: این زائرسرا در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده عقب است و برای تکمیل نهایی 30 میلیارد ریال اعتبار لازم است .
وی، با تأکید بر لزوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ساخت این مجموعه و خیرین و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع ساخت این مجموعه نقش مهمی در راستای ارائه خدمات به زوار و مردم ایلام در سفر به مشهد مقدس دارد .
علی‌اصغر شریفی‌راد، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام، اظهار کرد: هم‌زمان با دهه کرامت برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان ایلام با محوریت جشن‌های رضوی و حضور خدام حرم رضوی در استان برگزار می‌شود .
وی با اشاره به اجرای 40 عنوان برنامه در ایام دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ایلام، بیان کرد: کاروان خدام حرم رضوی از 31 تیرماه تا 5 مرداد حضور خواهند داشت و مراسم استقبال از خدام حرم رضوی در فرودگاه شهدای ایلام و سپس در چهارراه سعدی مرکز شهر ایلام برگزار می‌شود .
شریفی راد عنوان کرد: برنامه‌های استان قدس رضوی در دو بخش سفر خادمان آستان قدس رضوی به مناطق مختلف استان و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید برای یازدهمین سال متوالی و اعزام گروه‌های جهادی در روستاهای هدف و اجرای کارهای عام‌المنفعه ساخت مسکن محرومین و طرح‌های بهداشتی در این ایام اجرا می‌شود
انتهای پیام
captcha