انعقاد تفاهم نامه توسعه فرهنگی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو
کد خبر: 3730650
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

انعقاد تفاهم نامه توسعه فرهنگی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو

گروه فرهنگی - تفاهم نامه توسعه فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر با گسترش همکاری های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی، میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه توسعه فرهنگی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، فرهنگ را نیاز توسعه جوامع ابراز کرد و افزود: در قالب تفاهم نامه فی مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، زمینه رشد توسعه فرهنگی و هنری، رونق اقتصادی با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری در سطح ملی و بین المللی در منطقه آزاد ماکو فراهم میشود.

وی هدف از این تفاهم نامه را توسعه فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی یاد کرد.

لازم به ذکر است انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی مشترک و رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در اماکن دینی، شناسایی و زمینه سازی برای پرورش و آموزش نخبگان و استعداد و حضورآنان در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور در بخش های مختلف از جمله عرصه های زمینه های همکاری بین منطقه آزاد ماکو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکی از بندهای این تفاهم نامه اعلام شد.

شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری فرهنگی، حمایت از توسعه صادارت کالاها و خدمات فرهنگی و هنری به ویژه در بازار های کشورهای همسایه، حمایت از توسعه صنایع خلاق، همکاری در اجرای پروژه های پژوهشی، حمایت از ایجاد و تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی و هنری مهمترین زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

همکاری در جهت احداث، توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی و هنری، تشکیل و تقویت کانون های فرهنگی، هنری مساجد و مراکز فرهنگی، تقویت، پایدارسازی فرهنگی و بازشناسی ارزش های تاریخی، احیای سنت های دینی و مذهبی بومیان و شهروندان، توان افزایی مراکز و موسسات فرهنگی – دینی و مذهبی، همکاری در جهت رونق کتاب و کتابخوانی، صنایع رسانه ای، صنایع حق تکثیر و محتوایی و حمایت ازنهادهای سرمایه گذار در بخش فرهنگ و هنر از دیگر بسترهای همکاری این تفاهم است.

شایان ذکر است؛ منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است. مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

انتهای پیام

captcha