المان امام رضا(ع) در استان زنجان طراحی شود
کد خبر: 3730654
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

المان امام رضا(ع) در استان زنجان طراحی شود

گروه فرهنگی- امام جمعه زنجان به طراحی و ساخت المان امام رضا(ع) تاکید کرد و گفت: این المان طوری طراحی شود که نظر غیرمسلمانان را نیز به خود جلب کند.

المان امام رضا(ع) در استان زنجان طراحی شودبه گزارش ایکنا از زنجان آیت‌الله علی خاتمی در شورای برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: تواضع و فروتنی از اصول مهمی است که مردم باید در ارتباط با یکدیگر به کار گیرند همانطور که امام علی(ع) توصیه‌هایی را در رابطه با حکومت‌داری و مردم‌داری به فرزند بزرگوارشان امام حسن(ع) ارائه فرمودند.

وی برابری انسان‌ها را از درس‌های مهم نهفته در زندگی ائمه اطهار برشمرد و گفت: امام رضا(ع) الگوی مناسبی در اجرای عدالت به شمار می‌رود و با مطالعه رفتار و منش ایشان می‌توان این نکات را دریافت.
 
امام جمعه زنجان توجه به محرومان را یکی از توصیه‌های مهم دین اسلام خواند و گفت: ائمه اطهار در این زمینه حضور و نقش پررنگی داشتند و کرامت یکی از ویژگی‌های بارز آنان است.

 وی به هدفمند کردن برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت تأکید کرد و افزود: منازل شهدایی که تبدیل به حسینیه شده‌اند باید در برنامه‌های این هفته حضور پررنگ داشته باشند.

خاتمی تصریح کرد: طراحی و ساخت المانی با نام امام رضا(ع) باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و طراحی آن به گونه‌ای باشد که حتی نظر غیر مسلمانان را نیز به خود جلب کند.

وی با تأکید بر پرهیز از اسراف در برنامه‌های مناسبتی بیان کرد: برنامه‌ها باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که هزینه‌های اضافی متحمل آنها نشود.

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور برنامه‌های مناسبتی باید با مشارکت مردم اجرا شود که البته مردم در این آیین‌ها حضور پررنگی دارند.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان به مناسبت دهه کرامت از شب ولادت حضرت معصومه (س) گفت: هماهنگی دو برنامه مهم استانی در دهه کرامت به‌صورت پخش زنده از شبکه استانی، از دیگر برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha