مهارت‌آموزی؛ راهکار ترویج امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3730664
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

مهارت‌آموزی؛ راهکار ترویج امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: مهارت‌آموزی در شیوه بیان مناسب مهم‌ترین اصل در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.

مهارت‌آموزی؛ راهکار ترویج امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از البرز، احمدعلی هراتی، 25 تیرماه در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و شورای اقامه نماز اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: بسیاری از توصیه‌های دین اسلام در رفتارهای اجتماعی مورد غفلت است. این در حالی است که دین اسلام به تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخته و مناسب‌ترین برنامه‌ها و الگوهای رفتاری توسط پیامبر اکرم و امامان معصوم ارائه شده است.
وی با تأکید به اینکه جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مهارت‌آموزی هستیم، اضافه کرد: مهارت‌آموزی به منزله توانایی رفتار مناسب با دیگران است، رفتارهای اجتماعی موفق رفتاری است که متناسب با شأن افراد بوده و فرد بداند که در کجا چه رفتاری داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: انتظار می‌رود کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای برخورداری از شرایط آمر به معروف و ناهی از منکر را کسب و این مهم را فرهنگ‌سازی کنند.
هراتی در ادامه ضمن تشریح اهمیت نماز و اقامه نماز در جامعه، گفت: در قرآن مجید، در مورد صفات پرهیزکاران به دو شاخصه مهم، ایمان و نماز اشاره شده است لذا باید با برنامه‌ریزی خواندن نماز را بیش از پیش ترویج دهیم.
وی در پایان بر ساخت نمازخانه‌های زیبا تاکید کرد و گفت: اثر نمازخانه زيبا و نظيف بر روحيه معنوی انسان بسيار مؤثر است و منظم، زيبا و تميز بودن نماز خانه موجب تشويق بيشتر افراد برای حضور در اين مكان می‌شود.
انتهای پیام.

captcha