برگزاری مراسم ترحیم جانباختگان اتوبوس مسافربری سنندج
کد خبر: 3730670
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

برگزاری مراسم ترحیم جانباختگان اتوبوس مسافربری سنندج

گروه اجتماعی- مراسم ترحیم جانباختگان حادثه اتوبوس مسافربری ترمینال سنندج با حضور جمعی کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی امروز،۲۵ تیرماه در صحن قدیم مسجد جامع این شهر برگزار شد.

برگزاری مراسم ترحیم جانباختگان اتوبوس مسافربری سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، در این مراسم جمع کثیری از مردم، خانواده های داغدار جانباختگان و مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ادارات و سازمان های استان حضور داشتند.
این مراسم با قرائت قرآن کریم توسط چند نفر از قاریان برجسته استانی شروع شد و در ادامه ماموستا خالدی، امام جمعه دیواندره طی سخنانی ضمن تسلیت این حادثه دردناک اظهار کرد: هرکس به خدا نزدیکتر و ایمان قوی تری داشته باشد امتحان الهی برای وی سخت‌تراست.
ماموستا خالدی ادامه داد: این اولین حادثه نبوده و آخرین هم نیست و امتحانات الهی از زمان حضرت آدم تا قیامت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه افرادی همچون آل و اهل بیت پیامبر(ص) هم مورد آزمایش و امتحان الهی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: خداوند هرکس را دوست داشته باشد به شیوه‌ای شدیدتر و سخت‌تر امتحان می‌کند.
امام جمعه دیواندره با تاکید بر اینکه همه باید آمادگی امتحانات الهی را داشته باشیم، عنوان کرد: از مسئولان می خواهیم که این حادثه را به صورت ویژه پیگیری کنند تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار این چنینی نباشیم.
علی‌اشرف زانیار، از معتمدان و فعالان فرهنگی شهر سنندج هم در این مراسم اظهار کرد: انسان با تقدیر آفریده شده است و از زمانی که پا روی جهان می گذارد تا از دنیا می‌رود، دچار امتحانات الهی می شود.
وی خواستار پیگیری سریع این حادثه از سوی مسئولان شد و گفت: گزارش شفاف این حادثه باید به افکار عمومی داده شده و خسارت های وارد آمده هم به خانواده جانباختگان جبران شود.
یادآور می‌شود؛ این مراسم با قرائت اشعاری در وصف این حادثه جانسوز و قرائت فاتحه به پایان رسید.
لازم به ذکر است؛ در حادثه دلخراش تصادف اتوبوس مسافربری سنندج - تهران با تانکر حامل سوخت که بامداد ۲۰ تیرماه رخ داد، ۱۱ نفر از مردم کردستان جان باختند.
انتهای پیام

captcha