نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های سازمان ملل
کد خبر: 3730717
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های سازمان ملل

گروه سیاسی - رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: کشور ایران همواره در حوزه همکاری‌های سازمان ملل نقش مؤثری داشته است و جزء ۵۱ کشور‌های اولی بود که در سازمان ملل عضو شد.

نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های سازمان ملل

 به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ماریا دوتسنکو، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی که به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و با مشارکت مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، روزنامه ایران و آرشیو عکس سازمان ملل متحد روز گذشته، 25 تیرماه در محل فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که برای برگزاری این نمایشگاه به شهر اراک شهر صنعتی و قلب صنعت ایران دعوت شدم و نسبت به برگزاری این نمایشگاه بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفتم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه محصول مشترک سازمان ملل و همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است. آثار این نمایشگاه آرشیوی از خبرگزاری جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه ایران می‌باشد و منحصر‌بفرد است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: کشور ایران همواره در حوزه همکاری‌های سازمان ملل نقش موثری داشته است و جزء 51 کشورهای اولی بود که در سازمان ملل عضو شد.
دوتسنکو گفت: در طی زمان‌‌های گذشته دبیرکل‌های مختلف سازمان ملل از ایران بازدید کردند.

نقش مؤثر ایران در برقراری صلح و شاخص‌های امنیتی 
وی افزود: کشور ایران همواره در برقراری صلح وشاخص‌های امنیتی نقش موثری داشته است و تصاویر این نمایشگاه بیانگر این موضوع است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد بیان کرد: همواره حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به مسیر صلح در ارتباط با فعالیت‌های بین ایران و سازمان ملل اشاره کرده‌اند.
دوتسنکو بیان کرد: در سال 2013 بیانیه‌ای علیه خشونت امضا شد و ایران نیز در آن مشارکت داشت. در کمیسیون امنیت و توسعه‌های اقتصادی نقش ایران بسیار پررنگ بود که انتخابات آن چندی پیش در سازمان ملل برگزار شد.
وی افزود: در حال حاضر 18 آژانس و موسسه از سازمان ملل به دعوت از جمهوری اسلامی در ایران در حال فعالیت هستند.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: تمامی مردم شهر اراک را به منظور بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم، با مشاهده آثار این نمایشگاه بایستی این حس به شما دست دهد که نقش مشارکت ایران در سازمان ملل بسیار پررنگ بوده است.
انتهای پیام

captcha