مسیر رفع مشکلات با واقعیت‌های جامعه تطبیق داشته باشد
کد خبر: 3730723
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

مسیر رفع مشکلات با واقعیت‌های جامعه تطبیق داشته باشد

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: باید مسیر رفع مشکلات با واقعیت‌های جامعه تطبیق داشته باشد همانطور که امام صادق(ع) نیز این کار را در زمان خود انجام دادند و توسط جامعه مورد قبول واقع شد.

پرورش افراد بر اساس استعداد و روحیات، ویژگی بارز سیره تربیتی امام صادق(ع)

حجت الاسلام والمسلمین جواد اکبری مطلق، نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امامان همواره سعی کرده‌اند تا از موقعیت‌ها به درستی و نحو احسن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تنها حضرت علی(ع) پنج سال حکومت داشتند، افزود: امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) در زمان حیات خود بنا به موقعیت موجود با ورود به مباحث علمی و استفاده از آن تشیع را زنده نگه داشتند و از این موقعیت به بهترین نحو استفاده بردند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نهاد وکالت از زمان امام صادق(ع) شکل گرفته است، گفت: نوع نگاه خاص شیعه به معصوم در نگاه وکالت شکل گرفت.
اکبری مطلق با تاکید بر اینکه باید حرکت‌های ائمه(ع) را الگو قرار دهیم، تصریح کرد: امام صادق(ع) بنا به موقعیت خود در حوزه‌ای ورود پیدا کردند که بتوانند به شیعیان کمک کنند.
وی یادآور شد: امام صادق(ع) افراد را بر اساس شناخت از روحیات، توانمندی و استعداد آن‌ها آموزش می‌دادند.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی افزود: شاگردان امام صادق(ع) استعدادیابی می‌شدند و روش ایشان در آن زمان آموزش بر اساس استعدادیابی و روحیات افراد بود.
اکبری مطلق اظهار کرد: امام صادق(ع) همچنین در زمان مراجعه افراد برای حل مشکل به صورت انتزاعی عمل نکرده بلکه رفع مشکلات و خواسته افراد بر اساس واقعیت‌ها صورت گرفته و به صورت ملموس فرد را در مسیر رفع مشکل هدایت و کمک می‌کردند.
وی بیان کرد: ما نیز امروزه باید جوانان را در مسیر رفع مشکلات بنا به واقعیت‌های ملموس جامعه هدایت کرده و به دور از تفکرات انتزاعی راهنمایی و کمک کنیم.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی یادآور شد: باید مسیر رفع مشکلات با واقعیت‌های جامعه تطبیق داشته باشد همانطور که امام صادق(ع) نیز این کار را در زمان خود انجام دادند و توسط جامعه مورد قبول واقع شد.
انتهای پیام

captcha